A hétvégén rendezik a 92. Le Mans-i 24 órást, de ahogy azt az endurance-világbajnokság (WEC) legendás versenyén megszokhattuk, a hétvége már a hét közepén elkezdődött. Csütörtök estére az is eldőlt, hogy a Penske Motorsport által működtetett gyári Porsche-alakulat 6-os számú 963-asa indulhat az élről Kevin Estre, André Lotterer és Laurens Vanthoor hármasával.

Pedig sokáig úgy tűnt, hogy kettős elsőséget ünnepelhet a Cadillac, azonban a Hypercar-kategória legjobb rajthelyeiről döntő Hyperpole utolsó perceiben a 15-ös számú BMW nekicsúszott a gumifalnak az Indianapolis-kanyarban. Ugyanez az egység a szerdai időmérő edzés alkalmával még egy váratlan elsőséggel hívta fel magára a figyelmet, viszont így a királykategóriába 25 év után visszatérő bajor márka autója csak a nyolcadik helyről vághat neki az egynapos viadalnak.

A képre kattintva galéria nyílik:

A nevető harmadiké a pole Le Mans-ban 1
A nevető harmadiké a pole Le Mans-ban 29

Szerdán még úgy tűnt, hogy a tempójával szól bele a nagyok dolgába a BMW, de végül egy balesettel keverte meg a kártyákat. (Fotó: Javier Jimenez/ DPPI/FIA WEC Media)

A Hyperpole-t addig vezető Sébastien Bourdais már nem tért vissza a pályára azt követően, hogy újra meglengették a zöld zászlókat, ami nemcsak márkatársának, Alex Lynn-nek, hanem a porschés Estrének adott esélyt arra, hogy megelőzze őt. Estre elsőségével a Cadillac egységei a második-harmadik helyre csúsztak vissza, de így is megelőzték a Ferrari 499P-ket, amik a negyedik-ötödik rajtkockát csípték el – ahhoz képest, hogy tavaly az időmérőt és a versenyt is megnyerte Le Mans-ban, ez visszaesésnek tekinthető a maranellói gyártó részéről.

Ennél is nagyobb meglepetés, hogy a 13,6 kilométeres Circuit de la Sarthe pályán korábban ötször győzedelmeskedő Toyota egyik autója sem jutott be a Hyperpole-ba. A 7-es számú GR010 Hybrid közel állt hozzá, ám a kvalifikáció szerdai felvonása azzal a piros zászlóval ért véget, amit kicsúszásával Kobajasi Kamui idézett elő –  mivel a szabályok kimondják, hogy ilyenkor minden köridőt törölni kell, be kell érniük a 23. rajtkockával.

A nevető harmadiké a pole Le Mans-ban 30

A Toyotát eközben az ág is húzza: Mike Conway sérülése miatt nemcsak versenyzőt kellett cserélni a 7-es autóban (korábbi pilótájuk, José María Lopez vette át a helyét), de Kobajasi hibája miatt csak a Hypercar-rajtrács végéről indulhat majd a Nyck de Vriesszel kiegészülő trió. (Fotó: Toyota Gazoo Racing)

Az LMP2-es mezőnyben az AO by TF 14-es számú autója bizonyult a leggyorsabbnak, így a sorozatban tavaly év végén nyugdíjazott kategóriában Philipp Jeffrey Hyett, Louis Delétraz és Alex Quinn triója indulhat a pole-pozícióból. Az LMGT3-asok között az Inception Racing 70-es számú McLarenje, azaz a Brendan Iribe, Ollie Millroy és Frederik Schandor alkotta pilótahármas nyerte az időmérőt.

A nevető harmadiké a pole Le Mans-ban 31

A java még hátravan, de egyelőre ennek a három egységnek van a legtöbb oka az örömre. (Fotó: Javier Jimenez/DPPI/FIA WEC Media)

A Le Mans-i 24 órás magyar idő szerint szombat délután 16 órakor rajtol, a futamot az Eurosport csatornáin közvetítik élőben.

A nevető harmadiké a pole Le Mans-ban 32

A Le Mans-i 24 órás időmérő edzésének végeredménye (Forrás: FIA WEC)