Hamarosan forgalomba állhat az első, Volvo BZR platformra épített elektromos duplacsuklós autóbusz Latin-Amerikában. A buszok a brazíliai Curitibában, a kolumbiai Bogotában és Mexikóvárosban fognak közlekedni – olvashastó a Volvo Buses sajtóközleményében. Karosszériáját a Marcopolo készítette.

Érdekesség, hogy a Volvo curitibai ipari komplexumában készül majd, és számos olyan országba exportálható, ahol vannak BRT-rendszerrel rendelkező városok.

Az újdonság igazi jolly joker lehet a közösségi közlekedésben. Mivel 28 méteres karosszériával rendelkezik, így akár 250 fő is utazhat rajta egyszerre, ez közel duplája egy normál csuklós busz befogadóképességének, ami általában 18-19 méter hosszú. „Egy ilyen BRT-busz legalább annyi utast tud szállítani, mint egy metró, de sokkal alacsonyabb üzemeltetési költségek és zéró emissziós károsanyag-kibocsátással” – jegyezte meg André Marques, a Volvo Buses Latin America elnöke.

28 méter hosszú busz áll forgalomba 1

A jármű hajtásáról két darab, összesen 400 kW teljesítményű villanymotor gondoskodik. Emellett kétfokozatú automatizált sebességváltóval rendelkezik, amely a jól bevált Volvo I-Shift sebességváltón alapul.

Bár az akksi kapacitását nem tették közzé, annyit elárultak, hogy a teljes töltési idő 2-4 óra között változik. Mindemellett lehetőség van pantográfos gyorstöltés alkalmazására is. A gyártó szerint a duplacsuklós busz megőrzi dízel elődjének hagyományos jellemzőit. Ugyanaz a rendkívül robusztus és nagy teherbírású alvázkeret, tengelyek és felfüggesztés jellemzi, de most a Volvo elektromos hajtásláncával.