Hét centiméterrel hosszabb, és öttel szélesebb az alapját adó Renault 5-ösnél az Alpine A290, a Renault-csoport sportmárkájának tisztán elektromos újdonsága.
Az előbbi növekedést az aerodinamikai módosítások indokolták, az utóbbit pedig a nagyobb, szélesebb kerekek – és persze a látvány, ami az 1980-as évek ikonikus raliautóját, az R5 Turbót hivatott idézni, beleértve a hátsó kerékdob előtti, légbeömlőket imitáló grafikát, vagy a kiegészítő első lámpatesteket, amelyeket stílusosan csak félig integráltak az orrba.
Az X alakú karakterfények megint csak a motorsport hőskorával teremtenek kapcsolatot, amikor a fényszórók üvegburájának leragasztása a műszaki felkészítés szerves részének számított a versenyek előtt.
Az alsó hűtőmaszk hópehely-mintázata, ahogy a csúcskategóriás 19 colos keréktárcsáké is, már az Alpine márka gyökereit: az alpesi környezetet idézik.
Erre a beltérben is találunk utalást: a digitális műszeregység háttérgrafikája hegyvonulatot idéz. Apropó, műszeregység: a négyféle választható megjelenítés (minimalista, navigáció, vezetőtámogató és ikonikus) közül az utóbbi oldalra fordított piramisként értelmezi újra a hagyományos, kerek műszereket.
Ennél sokkal izgalmasabb mindaz az extra szerelvény, amit a vaskos, alul egyenesre vágott kormányra szereltek: jobb felül a maximális motorteljesítményt rövid időre aktiváló Overtake,azaz előzés gomb, bal alul a fékenergia-visszanyerés erejét négy fokozatban szabályozó,alumínium tekerő kapcsoló, jobb alul pedig az üzemmódváltó gomb.
Az a bizonyos maximális motorteljesítmény kiviteltől függően 130 vagy 160 kW (180, illetve 220 LE), a legnagyobb forgatónyomaték az előbbi esetben 285, az utóbbiban 300 Nm. Hogy a jelentős kezdeti nyomaték ellenére harmonikusan vezethető maradjon az A290, a fejlesztő mérnökök külön szabályozó-adagoló vezérlést írtak a hajtáslánchoz.
Az akkumulátor ugyanaz az 52 kWh kapacitású egység, mint ami a Renault 5-ösben is dolgozik, tölteni ugyanúgy 100 kW-tal (DC) vagy 11 kW-tal (AC) lehet.
Az A290 hátul többlengőkaros felfüggesztést kapott, amit úgy hangoltak be, hogy a fél évszázaddal ezelőtti, klasszikus sportautókat idézze: gázelvételkor elkönnyül a far, és finoman megindul kifelé – legalábbis ezt ígéri a gyár.
Az ESP teljesen kikapcsolható, ahogy az A290-hez komponált, speciális hangzásvilág is – ez ahelyett, hogy megpróbálná leplezni az autó elektromos mivoltát, kifejezetten a villanymotor természetes hangjára erősít rá, méghozzá kétféle (normál és sportos) hangolásban.
Különösen büszke az Alpine a francia Devialet audio-specialista által fejlesztett hifire, ami 8+1 hangszóróval és 615W-os erősítővel hangosítja be a kompakt belső teret.
Az A290 négy kivitelben elérhető: az alap GT a kisebbik motort kapja, és már itt sem szegényes a felszereltség. Felette jön a GT Premium és a GT Performance – előbbi a komfortra, utóbbi a nagyobb motorteljesítményre és az ahhoz társuló, sportos megjelenésre erősít rá. Ezeket összegyúrva pedig a csúcson ott az A290 GTS, ami kényeztet is, meg gyors is.
A végsebesség a kisebbik motorteljesítménnyel 160, a nagyobbikkal 170 km/óra, álló helyzetből 7,4, illetve 6,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára az Alpine A290.