A tető teljes és végleges hiánya, valamint a speciális árnyalatú fényezés egyaránt összeköti Lando Norris McLaren versenyautóját és azt a mélyrehatóan átépített Land Rover Defender terepjárót, amit a napokban vehetett át a 25 évében járó versenyző.
Az ikonikus terepjárót a brit Retro Automotive készítette el a pilóta igényei alapján. A cég komoly gyakorlattal rendelkezik az öreg brit offroader luxusautóvá építésében, rutinból szerelik fel vászontetővel a szögletes karosszériát, ezúttal azonban még erről is lemondott az ügyfél: Norris kocsija kizárólag nyitva használható, tudomásunk szerint sem szükségtetőt, sem felszerelhető keménytetőt nem kért hozzá.
Nem először választ a versenyző olyan játszós kocsit, ami alkalmatlan a hétköznapi használatra. Egészen tavaly októberig tulajdonában volt egy különleges Fiat 500 Jolly. Az 1970-es évek elején, mindössze 650 példányban épített kisautó vászonteteje gyakorlatilag egy drótvázra feszített napernyő, ülései pedig nádfonatúak, mint valami tengerparti kávézóban.
Az öreg Fiat 0,5 literes motorocskájával szemben a most átvett Land Rover Defenderben egy korhű Rover 3.9 V8-as motor dolgozik. Az autó ültetett futóművet és állítható légrugókat kapott, a 18 colos keréktárcsákon terepabroncsok zajonganak. Az utasteret különleges kék szín uralja, a fejtámaszaiktól megfosztott ülésektől kezdve a padlószőnyegeken át a műszerfalig. Hátul a menetiránnyal párhuzamosan beépített – szintén kék – padok és keményfa padló várják az esetleges utasokat.
A pontos költségek nem ismertek, de a cégnél egy tipikus Defender 90-es 130 ezer fonttól, azaz 61 millió forinttól indul. Ha kedvet kaptál egy hasonló kocsihoz, itt találhatsz ihletet, meg néhány eladó autót is. A cég bárhová szállít, de készülj fel a 12-14 hónapos várakozási időre – ez nem csak azért van, mert sorban állnak az ügyfelek, hanem azért is, mert egy-egy autó jellemzően 1000-1200 munkaóra alatt készül el.