A W124-es Mercedes-Benz az autógyártás egyik örökzöld ikonja, nem véletlenül akad rajongója a Vezess szerkesztőségében is. Időtlen konstrukció, egy mérnöki mestermunka, amiben a német cég megmutatta, miről kell szólnia egy prémium-középkategóriás autónak. A Bruno Sacco nevéhez köthető fejlesztések, dizájnmegoldások páratlanok, legyen szó az egy karral dolgozó ablaktörlőlapátról, vagy a kialakításuk miatt koszosan is jól világító hátsó lámpákról.

Vagyont érhet a megkímélt öreg dízel-Mercedes 1

Nagyon sokan hívják W124-nek az összes 124-est, de a Vezess drága olvasói tudják, hogy a W mint Wagen a lépcsőshátút jelöli, az S124 a kombik, a C124 a kupék, az A124 a kabriók modellkódja. Az ultrák azt is vágják, hogy a V124 a nyújtott, hatajtós limuzinok, a VF124 a hosszú tengelytávú járóképes alvázas, az F124 a szintén felépítményezéshez gyártott, de normál tengelytávú verzió kódjele, amiből például pompakocsi készülhet. 

Vagyont érhet a megkímélt öreg dízel-Mercedes 2

Igazi időutazás egy ilyen autó, ami nem is elérhetetlen: 2,6 millió példányban készült, itthon is akad eladó 50-60 darab, az árak egymillió forinttól egészen hatmillióig szórnak. Tehát nem kell komplett családi vagyont költeni az élményre, de a ritka példányok aukción azért képesek megszédíteni a rajongókat. Annyira, hogy egy 1995-ös E300 kódjelű dízelért szédító 37 millió forintnyi dollárt adtak a Bring a Trailer oldalán. 

Vagyont érhet a megkímélt öreg dízel-Mercedes 3

Ennek oka a gyári állapot, teljesen rozsdamentes a kocsi, és mindössze 13 518 kilométert futott. A padlólemezről, a futómű elemeiről enni lehetne, az OM606 kódjelű hathengeres dízel előtt pedig áll még 4-500 ezer felhőtlen kilométer, ha nem egymillió. 

Vagyont érhet a megkímélt öreg dízel-Mercedes 4

Ki tudja, miért lett ekkora favorit, hiszen a sokkal magasabb polcról érkező, Porsche-közreműködéssel épített Mercedes-Benz E500 januárban hasonló áron cserélt gazdát, pedig az sem futott sokkal többet. Lehet, eljött az öreg dízelek reneszánsza, és ezekre kell vadászni, mert befektetésnek sem lesznek utolsók. 

 

Vagyont érhet a megkímélt öreg dízel-Mercedes 5