A Ferrari most pénteken nyitja meg azt a vadonatúj üzemet Maranellóban, ahol 2025 végétől megkezdődhet a márka első tisztán elektromos típusának a gyártása. Ehhez kapcsolódóan érdekes információnak jutott birtokába a Reuters hírügynökség: belső források szerint legalább félmillió euróba, azaz 200 millió forintba kerülhet majd ez a bizonyos e-Ferrari.

Ezzel egy érdekes ársávba pozicionálja magát a cég: a félmillió euró aprópénz azokhoz az ultra kis szériás, akár több ezer lóerős elektromos hipersportautókhoz képest, amik az elmúlt években megjelentek a piacon. Mostanra azonban kiderült, hogy ezekre a reméltnél jóval szerényebb a kereslet.

A Ferrari viszont a globális autóipar egyik legerősebb márkaneve, így még akkor is jobbak az esélyeik egy extrém áron kínált elektromos sportautó nyereséges gyártására és forgalmazására, ha tradicionális ügyfélkörüknek nincs is szándékában villanyautóra váltani.

Hogy a Ferrarinak megéri új szegmensekkel kísérleteznie, mi sem mutatja jobban, mint a Purosangue elsöprő sikere. A márka első crossover modellje nagyságrendekkel emelheti a cég eladásait – jelenleg 14 ezer autó körül értékesítenek évente, de az alternatív modellekkel ez a szám akár 20 ezerre is emelkedhet. A villanyautótól az összeladások 10%-ára számítanak, ami nem sok, ahhoz azonban elegendő, hogy máris hozzáfogjanak egy leendő, második akkumulátoros elektromos modell fejlesztéséhez.

És hogy mennyi az a félmillió euró a Ferrari háza táján? A fent említett Purosangue indulóára 410 ezer euró, azaz 164 millió forint körül van, a frissen bemutatott 12Cilindri roadsterként is „csak” 435 ezer euróba (174 millió Ft) kerül. Ezzel együtt sem az elektromos modell lesz a legdrágább Ferrari: az 1030 lóerős, limitált darabszámban gyártott Ferrari SF90 XX Spider közúti versenyautóért 850 ezer eurót, 340 millió forintot kell leperkálni.