Az ipari kémkedés mindig része volt az autók fejlesztésének, és sok esetben már kész típusokat vettek meg, szedtek szét, és másoltak le az adott technikára vadászó gyártók. Ennek ékes példája ez a Chevrolet Caprice LS 1989-ből. Tipikus amerikai szedán, ami a General Motorhoz tartozó márka egyik húzómodellje volt. A fotón viszont nem a klasszikus amerikai, röfögő V8-ast látjuk a motortérben, hanem egy finom járású, halk és erős német egyenesen a BMW-től. Hogy került a német technika egy amerikai autóba? 

Ez egy kacifántos történet. Az autót a Hot Rod magazin stábjának mutatták meg 1998-ban, a prototípusra ekkor derült fény. Az újságírókat vezető gyári kísérő annyit mondott, hogy a következő generáció fejlesztése során egy halkabb, lágyabb járású erőforrást akartak fejleszteni, amivel nem áldoznak be teljesítményt. Ezért próbálkoztak a német technikával. 

Így akarták ellesni az amerikaiak a BMW titkát 1

Német V12-est raktak a népszerű amerikai típusba

A V12-es Caprice a korabeli beszámoló szerint gyártásra késznek látszott, a BMW-logót természetesen levették, a sebességmérő pedig 160 mérföld/óráig lett (260 km/óra) skálázva. Később viszont kiderült a kísérletezés valódi oka.

Így akarták ellesni az amerikaiak a BMW titkát 2

A BMW V12-ese a Chevrolet orrában, a német márkajelet azért levették

A General Motors a fizikai összeköttetés nélküli, drive-by-wire gázpedál ötletét vizsgálta az 1980-as évek végén, a BMW pedig ekkor állt elő a 7-es BMW (E32) csúcsmodellel, ami már szériagyártásban alkalmazta a technikát. 

BMW V12 M70

1986-ban, az E32 kódjelű 7-es sorozat megjelenése után pletykák keringtek arról, hogy a bajor gyár a színfalak mögött nagy dobásra készül. Nyílt titok volt ugyanis, hogy a BMW mindent megtesz annak érdekében, hogy igazi prémium autógyártóként tartsák számon.

Egy évvel később a müncheni úr visszatért, 750i néven, 300 lóerős, 450 Nm nyomatékú, immáron sorozatgyártásra alkalmas ötliteres V12-es blokkal. Az új motor már jelentősen könnyebb volt, az alumíniumból készült forgattyúsháznak köszönhetően mindössze 245 kilót nyomott. A motor különlegessége, hogy a két hengersort külön vezérelte egy-egy Bosch rendszer.

Világelsőként jöttek ki ezzel az újítással a németek, és nem meglepő módon a motort külön nem adták el az amerikaiaknak. Ezért a GM motorfejlesztő részlegénél vettek egy teljes, jól felszerelt 7-es BMW-t teljes áron, majd szétszedték, elemezték, és a hajtást beletették a kísérleti nyúlként felhasznált Caprice orrába. A V12-es saját konstrukcióból végül nem lett semmi, de a drive-by-wire gázpedál valósággá vált a Corvette C5-ösben 1997-ben.