Egy hazai carspotter, Angi Domonkos készített képeket az új Lamborghiniről itthon. A Revuelto egyedi rendszámot is kapott, és a fotós állítása szerint ez az első magyar példány.
Mondjuk az érdekes, hogy nincs elöl rendszámtábla, ugyanis Magyarországon így nem szabályos közlekedni, de ez már legyen a tulaj problémája, az autó gyönyörű.
A Revuelto az Aventadortól vette át a stafétát a Lamborghini modellprogramjának az élén. Az olasz sportautó szívó benzinmotorjának 6,5 literes lökettérfogata tizenkét hengeren oszlik meg, nem volt tehát teljesen őszinte a világgal a Lamborghini, amikor elbúcsúztatta V12-es motorját, hiszen most visszahozta azt, még ha villamosított formában is.
Mit mond a KRESZ a rendszámról?
A járművek közlekedésben való részvételének a feltételei
5. § (1) A közlekedésben olyan járművel szabad részt venni,
b) amelyre külön jogszabályban meghatározott számú, típusú és elhelyezésű hatósági jelzés(ek) [rendszámtábla(ák)] van(nak) felszerelve;
(2) A jármű vezetője, mielőtt a járművel a telephelyről (így különösen a garázsból) elindul, köteles a kormányberendezés, a fékberendezés, a gumiabroncsok, valamint a kötelezően előírt világító- és fényjelző berendezések állapotát (működését), továbbá a hatósági jelzés(ek) [rendszámtábla(ák)] meglétét, állapotát – az adott körülmények között indokolt módon – ellenőrizni.
(3) Ha a jármű az (1) bekezdésben foglalt rendelkezéseknek nem felel meg;
a) az üzemben tartó nem engedheti meg, hogy a vezető a járművel elinduljon és az elindulást köteles megakadályozni;
b) a vezető a járművel nem indulhat el és az elindulásra vonatkozó utasítás végrehajtását köteles megtagadni.
(5) A hatósági jelzés(eke)t [rendszámtábla(áka)t] a járművön a felszerelésére kijelölt helyen, jól olvasható állapotban kell tartani, azt megváltoztatni, letakarni vagy jogosulatlanul eltávolítani tilos.
Az új motor csúcsteljesítménye 825 lóerő: ennél nem épített még erősebb V12-est a Lamborghini – és könnyebbet sem: a blokk 17 kilóval kevesebbet (218 kilót) nyom, mint az Aventadoré.
Ahogy a belső égésű motor, a villanymotorok sem túl nehezek: a 110 kW-os erőforrások mindössze 18,5 kilót nyomnak. Ha tisztán elektromos üzemben kívánunk haladni (vagy tolatni, mert tolatásnál csak a elektromotor dolgozik), csak az első tengely hajtott; de ez a két villanymotor biztosítja a Lamborghininél szinte kötelező összkerékhajtást is.
A Lamborghini Revuelto legnagyobb teljesítménye 1015 lóerő, ami 2,5 másodperces 0–100 km/óra gyorsulást, illetve 350 km/órát meghaladó végsebességet tesz lehetővé. Ugyanakkor a vezetőnek észnél kell lennie, hogy a tizenhárom üzemmód közül melyiket választja, mert például Cittá (belváros) üzemmódban a hajtáslánc legfeljebb 180 lóerőt ad le. Ez a mód kifejezetten a korlátozott behajtású zónákon belüli, emissziómentes közlekedésre szolgál; a benzinmotor csak akkor kapcsol be, ha lemerül az akkumulátor.
A 3,8 kWh-os kapacitása nem tesz lehetővé hosszú elektromos utazásokat, viszont a 800+ lóerős V12-es mindössze 6 perc alatt feltölti – gyorstöltési lehetőség nincs, nem is hiányzik, 7 kW-os váltóáramú töltőről 30 percig tart csurig tölteni az akkut.
A Revuelto indulóára valahol 200 millió forint környékén van, de ezt nyilván némi extrával simán el lehet vinni 250-300 millióig.