Vannak a kategóriagyőztesek, és van a King of the Mountain, azaz a hegy királya, akik az adott évben az összesített leggyorsabb időt futja a Colorado állambeli Pikes Peak hegyen évente megrendezett, immár több mint egy évszázados múltra visszatekintő hegyi felfutó versenyen.
A kategóriagyőztesek dolga nem feltétlenül könnyebb, és eredményük sem kevésbé elismerésre méltó – a Hyundai Ioniq 5 például idén szériakivitelében és speciális Time Attack sprint-átépítésben egyaránt a leggyorsabb elektromos crossovernek bizonyult, ami alighanem tovább segíti a modell eladásait –, de az abszolút leggyorsabb mégis csak az abszolút leggyorsabb. Ez pedig idén a Ford Performance F-150 Lightning SuperTruck volt, amely 8 perc 53,553 másodperc alatt tette meg a 156 kanyarral tűzdelt, 19,99 kilométeres útvonalat, amely átlagosan 7,2 százalékos emelkedéssel terheli a mechanikát.
Az 1600 lóerősre hangolt, speciális motorokat és akkumulátorcsomagot alkalmazó SuperTruckot, amelynek speciális aerodinamikai csomagja 241 km/óra sebességnél 2,67 tonnával (!) préseli az aszfalthoz a járművet, az a Romain Dumas vezette, akik 2018-ban máig megközelíthetetlen 7 perc 57 másodperc alatt ért fel a csúcsra. A pilóta személyre kritikus az ilyen versenyeken – ez esetben hatványozottan az volt, mert a Ford ment közben egyszer csak megállt, és Dumas-nak újra kellett azt bootolnia, mint egy számítógépet (hiszen végső soron az.)
A vicc egyébként, hogy tavaly szintén egy elekromos Ford teherautó : a SuperVan 4.2 nyert ugyanitt.