A történet úgy kezdődött, hogy Fernando Alonso egy különleges kéréssel fordult F1-es csapatának névadójához, az Aston Martinhoz: azt szerette volna, hogy készítsék el számára az Aston Martin Valour könnyebb, extrémebb, motorsport-ihletésű változatát.

Lenyűgözően old school ez a V12-es szörny 1

Aztán mégis csak úgy alakult, hogy nem egy, hanem harmincnyolc darabot készítenek ebből a kocsiból, ami a Valiant nevet kapta (a valour jelentése vitézség, a valiant pedig annyit tesz, hősies – mindkettő a latin valere: jól lenni, erősnek lenni szóra vezethető vissza.)

A különbség a két modellben a hangsúlyokon van: a Valour egy közúti modell, amely a versenypályán sem jön zavarba, a Valiant ellenben egy valódi versenyautó, amely azonban legálisan felrendszámozható.

Lenyűgözően old school ez a V12-es szörny 59 

A hajtáslánc fizikailag ugyanaz, az 5,2 literes, V12-es ikerturbós benzinmotor hangolását azonban módosították: míg a Valour 715 lóerőre képes, a Valiantnál 745 lóerő a csúcs – a forgatónyomatéki maximum mindkét esetben 753 Nm. A sebességváltó hatfokozatú manuális, ami önmagában is őrület.

A mérnökök az eleve minden pontján könnyített Valourhoz képest is csökkenteni kívánták a tömeget. Hátul 3D-nyomtatóval létrehozott segédváz (-3 kg), alul magnézium torque tube (-8,6 kg), magnézium keréktárcsák (összesen -14 kg) és Li-Ion indítóakkumulátor (-11,5 kg) – és ezek csak azok a komponensek, amiket említésre méltónak tart a gyár.

Lenyűgözően old school ez a V12-es szörny 60

A futómű önmagában egy csoda: a Multimatictól vásárolt lengéscsillapító kettő ezredmásodperc alatt képes alkalmazkodni a körülményekhez, harminckettő előre beprogramozott működési profil közül választva ki az éppen legjobbat.

A Valournál megismert üzemmódokat (sport, sport+ és versenypálya) újrahangolták, a sebességváltót még pontosabbra faragták.

Lenyűgözően old school ez a V12-es szörny 61

Meghatározó jelentőséggel bír a Valiant karakterében a vadonatúj aerodinamikai csomag. Szénszálas kompozitokból megformált elemekkel találkozunk az első lökhárító peremén, valamint két szélén; a szénszálas hűtőmaszk egyszerre csökkenti az első tengelyre nehezedő terhelést és enged át több levegőt a motor hűtésére.

A 21 colos keréktárcsákon áramlástanilag optimalizált burkolat csökkenti az örvények kialakulását, és egyben javítja a fékek hűtését; a küszöbökből apró szárnyacskák emelkednek ki.

Lenyűgözően old school ez a V12-es szörny 62

Hátul a hatalmas, fix légterelő szárny követel magának figyelmet,ugyanakkor nem ez az egyetlen változás: átalakították az osztott diffúzort is, a kipufogó végcsövek számát pedig háromról négyre módosították. A szárny miatt itt a hátsó burkolat egésze emelkedik fel, ha betennénk valamit a csomagtartóba.

A kétszemélyes belső térben szénszálas szerkezeti elemeket, stratégiai pontokon alkalmazott párnázatokat és csekély tömegű kárpitanyagokat találunk. A kormánykerék vadonatúj: keskeny karimájú, teljesen kerek, és egyáltalán nincsenek rajta kapcsolók.

Lenyűgözően old school ez a V12-es szörny 63

A sebességváltó rudazatait szabadon hagyták, a kar végére egyedi váltógombot terveztek.

Az utastér hátsó részébe bukócsövet építettek; ehhez kapcsolhatók a négypontos biztonsági övek, amelyek a speciális kialakítású, passzív szellőzést is biztosító Recaro ülésekbe szorítják a pilótát és utasát.

Lenyűgözően old school ez a V12-es szörny 64

A felületeket Alcantara vagy félanilines bőr borítja, az ajtópanelek hálós szerkezete további tömegcsökkentést eredményez, az ajtókat egy igényesen kidolgozott bőr füllel lehet behúzni.

Az Aston Martin mindössze 38 Valiantot épít, mindet előre eladták. Az első példányok még idén, az év vége felé elkészülnek.