Valószínűleg nagyon álmos, nagyon szürke és nagyon zsibbasztó hétfő reggel lehetett akkor, amikor rábólintottak erre az elektromos buszra. Külsőre úgy néz ki, mintha egy photoshoppolt kép elevenedett volna meg, pedig ez az Autosan Sancity 12LF E nagyon is valós.

„Az Autosan Sanok-i kirendeltsége és a Łukasiewicz Research Network úttörő járművet hozott létre, az Autoelektrosant. Mindössze ötmillió zlotyért egy közönséges alacsonypadlós autóbusz egy darabjára csuklósan ráerősítettek valamit, ami úgy néz ki, mint egy másik autóbusz darabja, amibe akkumulátorokat és egy villanymotort építettek be. Nehéz megmondani, hogy a projektnek mi lesz a haszna azon kívül, hogy az állami költségvetés és az említett intézmények között pénzmozgást eredményezett” – írta az újdonságról az elektrowoz.pl lengyel szakportál.

Ennek a villanybusznak a fele sem tréfa 1

Nem biztos, hogy túlzás a gyártásával kapcsolatos leírás. A busz hátulján ugyanis az Autosan Sancity 12LF felirat olvasható, vagyis vélhetően az volt a donorjármű. Az ördög a részletekben rejlik, ezért a felirat mögé odabiggyesztettek egy E betűt, utalva az elektromos hajtásra. A konstrukció érdekessége, hogy a B-tengely is kormányzott, egyedül a C-tengely hajtott, tehát alapvetően egy szóló hosszúságú, ámde tolócsuklósként funkcionáló villanybuszról van szó. A villanymotor és az akkumulátorok a csukló mögé vannak beépítve, tehát nagyjából az utastér negyede ment a levesbe.

Ennek a villanybusznak a fele sem tréfa 2

A projekt a Busz nevet kapta. Sajnos az alkotója nem fotózta le magát előtte, vagy nem írta alá a nevét, ami kár, mert jó lenne találkozni ezzel a zseniális tervezővel” – írja az elektrowoz.pl újságírója. A különleges villanybusznak viszont találó neve van, a gyártó saját honlapján már „Autoelektrosan M12L E” néven hivatkoznak rá.

Tévedés lenne azt gondolni, hogy csak a lengyel gyártónál erősek a hétfő reggelek. Korábban egy orosz cég olyan elektromos buszt mutatott be, amely húzta maga után az akkumulátorait.