A legendás hírnévre szert tevő típusok többnyire teljesítményükkel vívják ki az elismerést, de akadnak olyanok is, amelyek inkább stílusukkal vagy popkulturális jelentőségükkel válnak ikonikussá. A filmvásznon a Vissza a jövőbe trilógiával világsztárrá váló DeLorean DMC-12 kétségtelenül az utóbbi kategóriába tartozik. Erősnek sosem volt mondható, de most egy elektormos hajtásláncokkal foglalkozó cég modern gyógyírt kínál erre a régi bajra.
Az Electrogenic nevű vállalat olyan csomagot fejlesztett ki, amiben a belső égésű motoron alapuló hajtásláncot 43 kWh-s akkumulátor valamint 215 lóerős (160 kW) teljesítményt és 310 Nm nyomatékot biztosító villanymotor helyettesíti. Ez óriási ugrás az eredeti 130 lóerőhöz (97 kW) és 207 Nm nyomatékhoz képest.
DMC-12
A DeLorean DMC-12 első prototípusát a korábban John DeLoreannel együtt dolgozó Pontiac főmérnöke, William T. Collins készítette. Az eredeti elképzelés szerint Wankel-motorral készült volna az autó, majd a Ford Cologne V6-ost képzelték el hozzá. Végül a hírhedt PRV V6-os (a Peugeot-Renault-Volvo közös hathengeres) került bele.
A rozsdamentes acél karosszériájú autó formatervéért Giorgetto Giugiaro volt felelős és kétségkívül jellegzetes lett. Mégsem a sirályszárnyas ajtók vagy a menettulajdonságok miatt lett híres, hanem a Vissza a jövőbe című trilógia miatt. 1981-től 1983-ig valamivel több mint 9 ezer DMC-12 készült.
A cég állítása szerint az átalakítás a 0-100 km/h gyorsulást 10 másodpercről kevesebb mint 5 másodpercre csökkenti. Steve Drummond, az Electrogenic vezérigazgatója szerint a DeLorean kézenfekvő választás az elektromos átalakításra, hiszen a DMC-12-es motorja után senki sem sír, jellegtelen, problémás, gyenge darab, eddig is sokszor, sokan cserélték már másra.
Az átalakítás nem csak a teljesítményt javítja jelentősen, de megőrzi az eredeti autó jellegzetes vonásait is. Sőt, elektromos hajtással talán még inkább összhangban van az eredeti koncepcióval, miközben mindössze 40 kg-mal növeli a jármű tömegét.
„Amikor John DeLorean több mint negyven évvel ezelőtt nekifogott a DMC-12 megalkotásának, célja egy időtálló és fenntartható sportautó létrehozása volt. Az elektromos átalakítás tehát teljesen logikus lépés, és összhangban van az eredeti projekt szellemiségével” – nyilatkozta Drummond.
Az átalakított DeLorean több mint 240 km hatótávot kínál, és gyorstöltésre is képes. Fontos megjegyezni, hogy a teljes átalakítás visszafordítható, nem igényel vágást, gyártást vagy az alváz módosítását. Az átalakítás ára 65 000 és 85 000 font (nagyjából 30-39 millió forint) között mozog, az autó állapotától és az Electrogenic partnereinek díjszabásától függően.