A fedélzeti kamerás esetekből sokat lehet tanulni. Az ilye helyzetekre való tudatos készüléssel sok esetben elkerülhetjük a legrosszabbat, ezért is fontos, hogy mindig éberen, és a környezetünket figyelemmel kísérve vezessünk.
Az eset az M0-án, Szeged felé a 10-es kilométerszelvénynél történt, a videót a Budapesti Autósok olvasója rögzítette. „Egy Toyota Rav4 SUV és egy dobozos autó ütközött az M0-áson reggel. A SUV egy kamiont is érintett, a dobozos valószínűleg továbbhajtott. Én lehúzódtam és hívtam a 112-t. A kamionos is lehúzódott.”
Egyértelmű a Toyota vezetőjének hibás manővere, ilyen tempóval szinte vakon repülve besorolni rossz döntés volt. Nem figyelt oldalra, csak előre, kinézte magának a teherautó előtti rést, és a holttérből hirtelen bukkant fel számára a kék autó, amitől megilyedt, és a szabadidőautót hirtelen jobbra rántotta, ám ott volt a teherautó, ami miatt újabb irányváltásra kényszerült, és így a kék furgont ütötte ki, majd ezzel a lendülettel a teherautó bal oldali kerekét is eltaláta.
Egy ilyen autóban már van holttérfigyelő, ami garantáltan jelzett, hogy baj van, tényleg érthetetlen a toyotás manővere.
Vétlenként mit tehettünk volna a kék autós helyében? A jobbra tartás nem rossz tanács ilyenkor, láthatólag nem volt akkora a tempója, hogy a külső sáv ne lett volna jó a haladáshoz, emellett ha a megfelelő követési távolsággal a teherautó mögött halad, akkor még időben észlelhette volna a nagy sebességgel közeledő Toyotát oldalról, és némi lassítással hagyhatott volna helyet az esztelen nyomuláshoz.