Mint arról a Vezess beszámolt, néhány hónappal ezelőtt beismerte a Mercedes-Benz, hogy a piac keresztülhúzta a márka számításait, ezért a korábbi ígéretével ellentétben már nem ígér teljes átállást 2030-ra, ehelyett arra számít, hogy „csak” az eladásaik 50 százalékát fogják kitenni az elektromos autók.
Mivel a hagyományos belső égésű motorok technológiája várhatóan a következő évtizedben is „jelen lesz”, úgy döntött a Mercedes, hogy számottevő mennyiségű pénzt fordít annak fejlesztésére – erről Ola Källenius, a stuttgarti márka vezére beszélt a Wirtschaftswoche hasábjain, amit a Hvg.hu szúrt ki.
A stratégiaváltás eredményeként már idén 14 milliárd eurót, átszámítva több mint 5500 milliárd forintot költ arra a Mercedes, hogy belső égésű motorjaik megfeleljenek az egyre szigorúbb károsanyag-kibocsátási normáknak, például az Euro 7-szabványnak. A fejlesztések először az S-osztály frissített változatában köszönnek majd vissza, aminek az érkezése 2026 közepén várható. A modellt új, többek között megnövelt elektromos hatótávot ígérő plug-in hibrid hajtással fogják piacra dobni.
Mostanában nem a Mercedes az első német gyártó, ami végül kitart hagyományos technológia mellett: a közelmúltban a Volkswagen jelentette be, hogy az elektromos átállásra elkülönített büdzsé egyharmadát inkább arra költi, hogy „versenyképesek maradjanak” a belső égésű motorjaik.