Az utóbbi futamokon egyértelműen a Mercedes lépett előre a legnagyobb mértékben a topcsapatok közül. Kijelenthető, hogy megelőzték a Ferrarit, és időnként beleszólnak a Red Bull és a McLaren csatájába is, legyen szó akár egy pole-pozícióról vagy egy kiváló rajtról.
A csapat feljeszt is bőszen, legjelentősebb elemük a pár futammal ezelőtt újított első szárny volt, mely sokat javított teljesítményükön. Andrew Shovlin mérnökigazgató szerint azonban a javulás mögötti fő ok tulajdonképpen az, hogy sikerült jobban összehangolni szimulátorukat a valósággal.
„Szerintem jó korrelációs szintet értünk el a szimulátoron. Ezen folyamatosan dolgozunk. Miután a pilóták befejeznek egy versenyhétvégét, hétfőn vagy kedden eljönnek hozzánk. Beülnek a szimulátorba és segítenek nekünk beállítani úgy, hogy egyezzen az autóval, amivel a hétvégén versenyeztek” – árulta el a munka részleteit a szakember.
„Jelentős tényezőről van szó, mert napjainkban így zajlik az autófejlesztés nagy része. Sokkal könnyebb ez így, amikor folyamatosan versenyek vannak és a beérkező adatok megerősítik, hogy amit csinálunk, attól gyorsabbá válik az autó” – tette hozzá.
Shovlin elmondta, a pontosabb szimulátornak köszönhetően a beállítási ablakuk is bővült, és jobban tud a csapat reagálni pl. a körülmények (szélirány, hőmérséklet) változásaira is. Az év korábbi szakaszában ennek a hiányosságnak volt köszönhető például, hogy a szabadedzésen villogó Mercedesek az időmérőre és a versenyre visszalassultak a riválisokhoz képest.