Egy félbevágott Ferrari Mondial került bele nemrég a helyi autós univerzumot bemuttó Effsport videós műsorába. Az 1981-es autót valahol Los Angelesben fedezték fel, és az már a felvételen is látszik, hogy ez nem makett, nem másolat, hanem egy igazi autó, amit valaki precízen két részre fűrészelt.
A furcsa alkotás nem most futja első körét az interneten, egykor 8000 dollárért kínálták a Craiglisten, majd 7500 dollárra mérsékelték az árat, végül sikerült eladni. A hirdetés szerint DVD-lejátszó is van benne, valamint Playstation 2-es játékkonzol, ezeket az összes szórakoztató funkcióval együtt az eredeti Ferrari-kulccsal lehetett működtetni.
Múltja ködös és legendás
Több érdekes történet kering erről a különös darabról. Az egyik szerint az eredeti tulajdonos, egy kereskedő, saját bemutatótermében vágta ketté a Mondialt, hogy szórakoztassa a Ferrarit rendelő ügyfelek gyerekeit. A félbevágott autó azonban legalább annyira vonzotta a felnőtt vendégeket is, mint a kicsiket.
Az ötvenszázalékos Ferrari állítólag feltűnt az egyik Ágyúgolyó futam című filmben is, a pletyka szerint Hal Needham egy kaszkadőrjelenethez vágatta ketté az autót, ahelyett hogy replikát használt volna. A Ferrari megőrizte az eredeti vezetőülést és egy hátsó ülést is, így a játékosok nem egymás mellett, hanem elöl-hátul ülnek.
A Ferrari Mondial a 308 Dinót váltotta 1980-tól, karosszériáját a Pininfarina stúdió tervezte, de a Scaglietti gyártotta. A Mondial kupé és kabrió változatban készült 2+2 üléses elrendezéssel. Az olasz gyártó történetében ez maradt az egyetlen négyüléses, középmotoros, teljesen nyitható tetejű autó, amit eddig gyártottak. Ferrari-mércével tömegmodellnek szánták, de nagy népszerűségre sosem tett szert. Nem volt elég dögös, és akkoriban még senki sem vágyott négyajtós Ferrarira, ráadásul a lóerők száma sem ütötte meg a mércét.
Ennek azok örülhetnek, akik relatíve olcsón szeretnének belépni a veterán Ferrari világába, a Mondial ugyanis mai napig a legalacsonyabb árú maranellói típus a nyolcvanas évekből.
A modellt egy V8-as motor hajtotta, amely a Ferrari Dino 308 GT4-ben debütált 1974-ben. A 2,9 literes motor 210 lóerőt és 243 Nm nyomatékot produkált, ami 8,2 másodperces 0-100 km/órás gyorsulást tett lehetővé.