Alternatív hajtásrendszerekkel foglalkozik szinte minden autógyártó, a megoldások között van hasonlóság, de mégis mindegyik más. A Toyotánál nem csak a benzines hibrid és elektromos hajtáson dolgoznak folyamatosan, hanem a hidrogén hajtású járműveken is többféle módon.
A hidrogén üzemanyagcellával 1992 óta foglalkoznak hivatalosan, a fejlesztéseiket vonatok, hajók, autóbuszok és személyautók hajtására is használják. Az első megvásárolható hidrogén üzemanyagcellás autót is a Toyota hozta el a piacra 2014-ben, a második generációját pedig 2020-ban, így a rendszer már túllépett a prototípus üzemen. Azonban munkagépben még nem láthattunk hasonló megoldást a Toyotától, az első próbálkozásuk pedig a Hilux pick-up.
Tíz darab működő hidrogén hajtású Hilux prototípus létezik egyelőre, és most egy különleges alkalom keretein belül lehetőségünk volt vezetni az egyiket. Birgminghambe utaztunk, hogy a JCB munkagépgyártó üzemi területén próbáljuk ki a prototípust, ehhez pedig forogtak a kameráink, hogy mindent meg tudjunk mutatni nektek!