Update: új gyári fotók alább a galériában!

Egy kedvcsináló előzetes után most részletes információkat reméltünk a Fiat új globális kisautójáról. Ez nem így történt, fotót sem kaptunk a kocsiról, de azért vannak tények, ha nem is feltétlenül azok, amikre számítottunk.

Kicsinek nagy, nagynak kicsi ez a városi SUV 1

 A Grande Panda 399 centiméteres hosszúságával (szélesség 176, magasság 157 cm) két méretosztály határán egyensúlyozik, megközelítés kérdése, hogy hatalmas miniautónak vagy kompakt kisautónak tekintjük. A lényeg, hogy 361 liternyi csomagtartót kínál, és további 13 liternyi apróság fér el az utastérben – ez tisztességes érték egy négy méter alatti modelltől. Kesztyűtartóból például kettő is van.

Kicsinek nagy, nagynak kicsi ez a városi SUV 101

A formai ötletekről már korábban részletesen értekeztünk, a lényeg, hogy a Fiat nem csak a szürkeséggel számol le (lesz belőle piros, fehér, fekete, zöld, barna, kék és sárga), hanem a sík felületekkel is: miközben a Grande Panda a legszögletesebb autó, ami eddig a Stellantis elektromos kisautó-platformjára épült, oldalfalait domborítások, lámpatesteit szegmentált belső szerkezet, keréktárcsáját színjátékok bolondítják.

Kicsinek nagy, nagynak kicsi ez a városi SUV 102

 

Az utastérben 10 colos műszeregység és 10,25 colos érintőképernyő vár, ezek háttere és a műszerfalpanel, sőt, a padlókonzol, a könyöklő, az oldallégzsák burkolata, de még a fejtámaszok is a torinói Lingotto épület tetején kialakított, történelmi tesztpálya oválisát idézik.

Kicsinek nagy, nagynak kicsi ez a városi SUV 103

 

Ahogy sejtettük, lesz hibrid, és lesz akkumulátoros elektromos Grande Panda. Az utóbbit 44 kWh kapacitású akkuval és 83 kW csúcsteljesítményű villanymotorral szerelik, a szabványos hatótávolságot 320 kilométer fölé lövik be (ezt a gyári mérések adták, a hivatalos homologizáció még hátravan.)

Kicsinek nagy, nagynak kicsi ez a városi SUV 104

A villamos Panda nagy ötlete a gépházfedél alól előhúzható, fixen bekötött, spirálos töltőkábel, amit használat után csak vissza kell engedni a helyére, ahol összehúzza magát. A fixen bekötött kábellel szerelt powerbankokkal, fülhallgatókkal, töltőkkel a mindennapi életben csak a baj van, de bízunk benne, hogy a Fiat 7 kW-os integrált kábele jól vizsgázik majd a mindennapokban.

Kicsinek nagy, nagynak kicsi ez a városi SUV 105

 

A hibrid modellről semmit nem árult el a Fiat, illetve mégis: azt ígérik, 19 ezer euró alatt indul majd; a Grande Panda BEV pedig 25 ezertől. Mármint Olaszországban.