A Peterbilt 567-es építőipari dömper kétségkívül látványos teherautónak számít. Elképzelhető, hogy az árcédulája láttán mindenkinek tátva marad a szája. A modell alapvetően az észak-amerikai piacra készül, ahol még most is divatos megoldásnak számít a csőrös fülke alkalmazása.
Ez a teherautó azonban nappali fülkével készül, ami akkora, mint a Peterbilt 367-esé, ámde sokkal szebb nála, mert külsőre leginkább az amerikai gyártó 579-es modelljét idézi meg, ami egy lélegzetelállítóan gyönyörű távolsági áruszállításra szánt nyerges.
A Peterbilt 567-es tehát átlagosnak vagy hétköznapinak semmiképpen sem mondható a fülke alapján. Megvannak a szokásos díszítések rajta, kezdve a krómozott lámpakeretektől az ugyancsak krómszínűre fújt lökhárítón át egészen az ebben a fémes árnyalatban tündöklő hűtőmaszkig. A külső „cicomázás” nem merül ki ennyiben: a fülke lépcsőit stílusosan az oldalsó gázolajtartályokra szerelték, a felnik pedig egytől egyig rozsdamentes acélból vannak. A billenőteknős felépítmény oldalán látványvilágítás is van, ami kiemeli a dömpert a szürke, hétköznapi teherautók világából.
Az utastér nem kevésbé különleges: a vezető és a jobb oldali ülés is bőrbevonatot kapott, emellett a műszerfal tetejét is igyekeztek minél exkluzívabbra varázsolni. A sofőr munkáját immáron digitális műszeregység, a sebességszabályozó, a multikormány és hatfokozatú, automata sebességváltó teszi komfortosabbá.
A műszerfalra emellett egy kiegészítő monitor is került, amely a raktérben lévő kamera képét jeleníti meg. Apró, ámde annál hasznosabb figyelmesség. A digitális légkondicionáló berendezés szintén fontos figyelmesség, hiszen a nyári hónapokban sem válik kényelmetlen munkahellyé a Peterbilt 567-es.
A teherautót mindemellett olyan „extrákkal” szerelték fel, mint a szokásosnál nagyobb kényelmet nyújtó AirTrac felfüggesztés, a csúszóponyva, a három felemelhető tengely, vagy éppen a LED-es helyzetjelzők. Az átlagosnál tetszetősebb dömpert a világ egyik legdrágább billencseseként is szokták emlegetni.
Mindez annak köszönhető, hogy több mint 305 ezer amerikai dollárt, vagyis átszámítva 110 millió forintot kérnek el érte. Csak, hogy értsük mit is jelent ez: itthon ebből 3-4 országúti nyerges vontatót lehetne venni, de az USA-ban egy McLaren 705S sportkocsi is kijön ebből a pénzből.
Sovány vigasz, hogy a monstrumot a Cummins X15 típusú dízelmotorjával szerelték, ami 2021-ben mutatkozott be a nagyvilágnak, idén pedig technikai frissítésen esett át. A bivalyerős erőforrás 525-565 lóerős teljesítménnyel és 2779 Nm maximális nyomatékkal rendelkezik. A gyártó két év vagy 400 ezer kilométernyi garanciát ad rá.
Érdekes adalék viszont, hogy a márka már inkább a Paccar MX-motorokat használja ezeknél a modelleknél, mivel azok jóval takarékosabbnak számítanak. A Peterbilt 567-es tehát nem feltétlenül kis étvággyal büszkélkedhet, gazdag felszereltsége miatt azonban még így is lehet vonzó lesz egy-két amcsi üzemeltetőnek.