Csaknem négy évtized elteltével, a korábbitól lényegesen eltérő formában jelent meg ismét a Ford kínálatában a Capri. Az egykori (sport)kupé SUV-ként született újjá, ám elképzelhető, hogy a típus egy esetleges, de annál szövevényesebb jogi hercehurcától is megmenekült – hála riválisának, az Alfa Romeónak.

A torinói gyártó ugyanis egy, az olasz kormányra nézve pimasz hangvételű bejegyzésben figyelmeztette arra a Fordot, hogy Dél-Afrikában is található egy Capri nevű kisváros – ehhez egy térképet, továbbá a pontos koordinátákat is csatolták, mint arról a Drive.com.au beszámolt.

„Kedves amerikai barátaink, itt van egy kis segítség, ha esetleg szükség lenne rá” – írták az X-en közzétett posztban. Az elmúlt hónapok történései alapján egyértelműen az volt az Alfa Romeo célja a figyelmeztetéssel, hogy hadat üzenjen az olasz előírásoknak.

Olasz gyártók vs. olasz törvények

Ahogyan azt a Vezess is megírta, az elmúlt hónapokban tapinthatóvá vált a feszültség a Stellantis és az olasz kormány között, ami már burkolt utalások formájában is tetten érhető.

A két fél csörtéje először áprilisban keltett nagyobb visszahangot, miután az Alfa Romeo Milano néven mutatta be a legújabb crossoverét – ez, mint kiderült, hiba volt, a modellt ugyanis Lengyelországban gyártják. Márpedig az olasz törvények kimondják, hogy ilyen esetekben félrevezetőnek minősül az olasz gyökerek hangoztatása – így Junior lett a végső név.

Mindössze néhány héttel az Alfa Romeo kálváriája 134 darab Fiat Topolinót foglaltak le az olasz hatóságok, mivel a Marokkóból érkezett mopedautókon apró zászlók képében jelent meg az olasz trikolór, amit ugyancsak a fogyasztók megtévesztéseként értelmeztek.

Nagy bajba kerülhetett volna a Ford

Azóta ráadásul az Európai Unió jóváhagyta a szigorú olaszországi szabályozást, így a dél-afrikai kisváros létezése valóban mentőövet dobhatott a Fordnak. Amennyiben ugyanis az olasz kormány megtámadta volna az amerikai gyártót a Capri név használata miatt – amit valószínűleg az olasz sziget ihletett –, azzal akár azt is elérhették volna, hogy megtiltsák a típus európai forgalmazását.

Majdnem darázsfészekbe nyúltak az új Forddal? 3

Váratlan helyről, de jókor kapott segítséget a Ford – ellenkező esetben lehet, hogy problémák adódtak volna az új, elektromos SUV-ként megjelent Caprival. (Fotó: Ford)

Már csak azért is, mert az először 1968-ban piacra dobott Capri 2024-es utódja a Volkswagen elektromos platformjára épül, ráadásul a Ford kölni üzemében, így semmilyen szempontból sem rendelkezik olasz vonatkozással.