Pár hete röppent fel a hír, hogy igazán olcsón szórnak ki pár ezer villanyautót, és ez most nem netes átverés. Csődbe ment ugyanis a Fisker (fennállása során másodszor) így az eredetileg tervezett vételár ötödéért próbáltak megszabaduli több mint háromezer legyártott, de eladatlan autótól.
A terv sikerült, a New York-i székhelyű American Lease körülbelül 3300 darab, az amerikai piacra szánt Fisker Ocean elektromos SUV-t vásárolt meg. A cég nagy nyereségre tehet szert az üzletből, de segíteni szeretne az egyéni ügyfeleknek is. Nagyjából 16,5 milliárd forintot költöttek, de ha minden a terveik szerint alakul, akkor bombaüzletet kötöttek.
Henrik Fisker másodszorra is megpróbált valami emlékezeteset alkotni az autóiparban, de kudarcot vallott. A Fisker már tavaly, az összeomlás jeleit érzékelve harmadáron kezdte értékesíteni az Ocean egyes szegényesebben felszerelt kiviteleit, amivel hátba szúrta korábbi vevőit, hiszen azok autóinak egyik napról a másikra több tízezer dollárt zuhant a használtpiaci értéke.
Sokan a Fiskerben látták a következő Rivian-t, de tévedtek. A jövő tervei az Alaska pickup, a PEAR crossover SUV és a limitált szériás Ronin sportautó már nem fog megvalósulni, sajnos szinte biztosak vagyunk benne, hogy senki sem fogja feltámasztani ezeket az érdekes projekteket.
A vásárló cég New York egyik legnagyobb autókölcsönzője, járművenként körülbelül 14 000 dollárt (5 millió forint) fizetett a flottáért, de nem csak ezt kapták a több mint 16,5 milliárdos kiadásért.
Segítenek a tulajdonosoknak
Az American Lease egy Reddit-bejegyzésben biztosította a tulajdonosokat, hogy segíteni fog nekik az alkatrészekhez való hozzáférésben, valamint technikai támogatást nyújtanak, annak ellenére, hogy üzleti modelljük nem a kiskereskedelmi ügyfelek kiszolgálásáról szól. Az American Lease azonban biztos abban, hogy képes lesz kezelni az esetleges visszahívásokat és elküldeni a megígért online szoftverfrissítéseket.
Már dolgoznak azon, hogy a korábbi Fisker technikusoknak hozzáférést biztosítsanak a már tulajdonosoknál lévő Fisker típusok diagnosztikájához. Ez a fent említett üzletnek köszönhetően lehetséges, amely az autók mellett a cég szoftverét is magában foglalta.
Így azok akik súlyos milliókat öltek a friss márka autóiba, most kapnak némi reménysugárt, a lízingcég a szoftver jogaival legalább bizonyos fokú támogatást tud majd nekik nyújtani a jövőben. A cég pedig hosszú távra tervezhet, mivel New York-i fuvarmegosztó szolgáltatók számára állít össze és tart fenn flottákat, a helyi vezetés pedig 2030-tól kizárólag elektromos autókat akar látni ebben a szegmensben.