Technikai szempontból magára irányította a figyelmet a Red Bull a Forma-1-es Magyar Nagydíjon azzal, hogy Max Verstappen autójára új fejlesztéseket hoztak. Leginkább a motorborítás körül figyelhető meg, min változtattak az energiaitalosok. A csapat már az év eleji teszteken is próbálgatott egy ehhez hasonló megoldást, azonban az éles bevetésre mostanáig – konkrétan az első szabadedzésig – kellett várni.

F1: Ellentmondás a Red Bull új fejlesztése körül 1
F1: Ellentmondás a Red Bull új fejlesztése körül 2

Max Verstappen motorborításának végén fenékszerű dudorok jelentek meg, a Honda felirat O és N betűje között törik meg. Sergio Perez a jól ismert „csatornás” autóban látható – nézd meg őket a csúszka segítségével!

Ha a pénteki számokat nézzük, Verstappen megtankolt autóval körönként három tizedmásodperccel volt lassabb a régi konfigurációt használó Sergio Pereznél. Persze a pontos programok, valamint az üzemanyag-mennyiségek sem ismertek, de ez azért már tekinthető beszédes adatnak.

Ennek ellenére Helmut Marko, a Red Bull motorsportfőnöke nem aggódik. „Alapvetően működnek a fejlesztések” – fogalmazott az osztrák szakember. „Elégedettek vagyunk a látottakkal, csak finomhangolnunk kell a beállításokat. Kicsit le vagyunk maradva Norristól a kevés üzemanyagos etapokon, de hosszabb távon a leggyorsabbak vagyunk.”

„Újra a jó irányba tartunk, és biztos vagyok abban, hogy több tizedet találunk még az autóban. Harcban lehetünk a győzelemért” – jelentette ki Marko.