A vasárnapi Forma1-es Magyar Nagydíj utolsó harmadában minden néző szembesülhetett azzal, hogy a McLarennél a rossz taktikai döntés – a pályán hátrébb haladó Lando Norris korábbi kerékcseréje – miatt a wokingi csapatnál hosszas alkudozás, mindkét versenyző számára megalázó üzengetés után született meg az Oscar Piastri első F1-es győzelmét hozó helycsere a 68. körben.
A McLaren ügye miatt a túlnyomó többség figyelmét teljesen elkerülhette, hogy az Aston Martinnál is kemény perceket éltek át, nyersebben fogalmazva sikerült megszívatniuk a kétszeres világbajnok veteránt, Fernando Alonsót, miután Lance Stroll nem adta vissza a spanyoltól előzőleg „ajándékba kapott” pontszerző pozíciót.
A futam záró szakaszában Alonso a 10. helyen haladt, amikor 6 körrel a vége előtt arra kérték, hogy engedje előre Lance Strollt, mert a kanadainak esélye lehet beérni a 9. pozícióban lévő Cunoda Jukit – azzal a feltétellel, hogy sikertelenség esetén újabb csere jön, ahogy ez bevett gyakorlat az F1-ben.
„Újra cserélni fogunk, ha nem sikerül előznie. Cserélni fogunk” – ígérte a mérnöke Alonsónak a rádión.
„Fernandótól DRS-t kapsz, az első kanyarban elmehetsz mellette, utána el kell kapnunk Cunodát. Mindent adj bele, hogy megfogd Cunodát, ha pedig nem sikerül, a verseny végén megint cserélünk” – közölte a kanadaival is a mérnöke, Andrew Vizard.
Stroll – aki, ne feledjük, a tulajdonos Lawrence Stroll fia, és akivel újra több évre hosszabbított az alakulat – már ekkor sem tűnt túl együttműködőnek, azt válaszolta, hogy így is, úgy is megelőzte volna csapattársát.
Az utolsó körön kétszer is üzent neki a versenymérnök: “Lance, ha most nem kapod el [Cunodát], a célvonal előtt cseréljetek helyet! Fernando négy másodpercre van tőled, mögötte nincs veszély”, majd „Lance, azt javaslom, hogy maradj le, engedd előre Fernandót.”
Bár a kanadai végül nem tudta maga mögé utasítani a VCARB japán pilótáját, a rádión néma maradt, a pozíciót pedig nem adta vissza Alonsónak, így ő lett az Aston Martin egyetlen pontszerzője a Hungaroringen.
Alonso tavaly végig igen nagyvonalúan segítette Strollt, egyértelműen udvariasságból leendő világbajnoknak is nevezte őt, de úgy tűnik, kezd nála betelni a pohár, miután eleve versenyképtelenebb autót kapott, a tavaszi szerződéshosszabbítása óta pedig mintegy varázsütésre folyamatosan a kanadainak jön ki jobban a lépés a versenyeken. A Magyar Nagydíj végén, a leintés után nem is akart érdemben beszélni a mérnökével az épp egy hét múlva 43. születésnapját ünneplő sztárpilóta.
„Barátom, nem is akarom hallani… Mindenkivel szemben eldobtuk a futamot” – fojtotta a szót a munkatársába.