Első pillantásra aránytalan túramotorkerékpárnak vélhetnénk azt a prototípust, amelynek július 20-án a japán szuzukai versenypályán tartották nyilvános premierjét. Az ormótlan oldaltáskák azonban nem extra nagy kapacitású csomagtartók, hanem a motorkerékpárt hajtó, innovatív erőforrás működtetéséhez szükséges technológiát rejtik. A Kawasaki név nélkül bemutatott technológiai tanulmányát ugyanis hidrogénüzemű belső égésű motor hajtja.

A jövőt cipeli oldaltáskáiban ez a motorkerékpár 1

A rendszer annak az együttműködésnek a gyümölcse, amelyet még 2023 májusában kötött a négy nagy japán motorkerékpár-gyártó (a Honda, a Kawasaki, a Suzuki és a Yamaha), valamint a Toyota, pont azzal a céllal, hogy megkezdjék a könnyű gépjárművekbe szánt hidrogénüzemű belső égésű motorok fejlesztését.

A HySE projekt keretében megvalósított kísérleti járművet a Kawasaki Ninja H2 egyliteres, kompresszoros motorjának speciálisan átalakított változata hajtja, amelybe közvetlen befecskendezéssel juttatják a hidrogént. Ugyanennek a projektnek az eredményeként jött létre egyébként az a Toyota terepszöcske, amely sikeresen teljesítette a 2024-es Dakar-ralit.

A jövőt cipeli oldaltáskáiban ez a motorkerékpár 9

Noha a technológia kétségtelenül működik, a Kawasaki nem kapkodja el annak bevezetését: reményeik szerint valamikor a következő évtized elején jelenhet meg a kereskedelmi forgalomban a használata során kizárólag vízpárát kipufogó (bár a motor kenési igényéből adódó, minimális olajfogyasztás miatt teljesen emissziómentesnek mégsem tekinthető) erőforrással szerelt motorkerékpár.