Jelentős mérföldkőhöz érkezett az Iveco Suzzarában (Mantova-megye) működő gyára. A létesítményben nemrég gördült le az 1,8 milliomodik jármű. A jubiláló típus nem más, mint az Iveco Daily elektromos változata, amelybe a villanyhajtást nem ebben a gyárban, hanem a Brescia-ban működő üzemben szerelik be.
A Daily igazi sikertörténetnek számít az európai kishaszonjárművek piacán, hiszen immáron több mint 45 éve van gyártásban. Ez az egyetlen olyan haszonjármű, amelyből régóta kapható sűrített földgázzal, valamint elektromos hajtáslánccal működő változat. Az 1,8 milliomodik jármű a Tesco flottájába kerül, amely egészem pontosan 571 darab elektromos furgont helyezett forgalomba eddig.
Az eDaily hajtásáról 140 kW (190 lóerős) teljesítményű és 400 Nm-es nyomatékkal rendelkező villanymotor gondoskodik. A modell 22 kW-os fedélzeti töltővel van felszerelve, de igény esetén 80 kW teljesítménnyel is tölthető. Ebben az esetben kevesebb mint 30 perc alatt közel 100 kilométerre elegendő hatótáv „pumpálható” bele az akkumulátorba.
Különleges eDaily Magyarországon
Az elmúlt két hétben az Inter Tan-Ker Zrt. tesztelte a Feniksbus autóbuszát, amely az eDaily alapjaira épül. A szerb gyártó egy 31 fő szállítására alkalmas VIP buszt hozott el Magyarországra. Érdekessége, hogy hajtásáról az Elinta Motors által fejlesztett, 160 kW (217 lóerős) teljesítményű villanymotor gondoskodik. A Feniksbus tehát nem a gyári elektromos motort alkalmazta ebben a járműben.
Az elektromos midibusz egy feltöltéssel 250 kilométert tud megtenni, fogyasztása pedig a hazai forgalmazó szerint mindössze 0,45 kWh/km. Nagy teljesítményű töltőállomáson akár 2,5 óra alatt teljesen feltölthetők az akkumulátorai. A Feniksbus újdonsága reptéri transzferbuszként, vagy iskolabuszként is használható.
A jubileumi Iveco eDaily-re várhatóan nagyon fognak vigyázni, hiszen nem kis felhajtást szerveztek köré. A vásárlók azonban bizonyára nem fogják látni, hogy milyen különleges furgon viszi házhoz az élelmiszereket, mivel csak a szélvédőn látható felirat hirdeti a különleges mérföldkövet, ami vélhetően nem marad ott sokáig.