Nehéz dolguk van azoknak a fiataloknak, akik meg akarják vetni a lábukat a Forma-1-ben, ugyanis erre az éles bevetés előtt korlátozottan van lehetőségük. Amellett, hogy a csapatoknak minden évben két szabadedzésen egy-egy újoncot kell autóba ültetniük – akik korábban legfeljebb két nagydíjon álltak rajthoz –, csak a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjat követő gumi-, illetve újoncteszt gyakorolhatnak az aktuális autókkal.

A szabályalkotók eltökélték, hogy megoldást keresnek a problémára, így több ötlet is felmerült, mint például a MotoGP-ből is ismert szabadkártya-rendszert. Ezt azonban elvetették, miután a csapatok részéről gyakorlatilag kivitelezhetetlen lenne egy harmadik autó indítása, ahogyan az sem lett volna opció, hogy az állandó versenyzők helyét vegyék át egy-egy versenyre.

A The Race értesülései szerint már újabb lehetőséget vizsgálnak az F1-ben:

az év végi újoncteszt részeként külön sprintfutamot rendeznének a fiatalok számára.

Az eddig napvilágot látott információk szerint a csapatok támogatják az ötletet – igaz, egyelőre csak elméleti síkon, mivel a részletek még kidolgozás alatt állnak.

Több minden tisztázásra szorul a belengetett koncepciót illetően, főleg arra vonatkozóan, egyáltalán kik vehetnének részt az eseményen, nehogy az legyen a vége, hogy a csapatok fizetős versenyzőkkel töltik fel a mezőnyt. Emellett egyértelműsíteni kell, hogyan lehet megrendezni az éves költségplafon mellett a plusz eseményt, ahogyan a helyszíni stáb és a televíziós közvetítés biztosítása is kérdéseket vet fel.

A portál úgy tudja, hogy akár már idén sor kerülhetne az első F1-es újoncsprintre, de sokkal valószínűbb, hogy erre legkorábban 2025 végén kerül sor – már csak azért is, mert addig kapkodás nélkül lehet rendezni a logisztikai, valamint a szabályozással kapcsolatos kérdéseket.