Alig néhány évvel ezelőtt az Audi logóját is elérte a ráncfelvarrási hullám, a közeljövőben pedig újabb változás várható az ingolstadti márka körül. Az ügyre közeli rálátással bíró forrásaitól úgy értesült a Reuters, hogy az Audi új, kifejezetten a kínai piacra szánt elektromos modelljein nem lesz látható az ikonikus, négygyűrűs embléma.

Az egyik informátor szerint az Audi „márkaimázs-megfontolása” áll a döntés hátterében, viszont az nem derült ki, hogy a 2030-ra várhatóan kilenc autóból álló, egyelőre „Purple” kódnéven futó modellcsalád kap-e saját logót, vagy csak az Audi nevét fogja viselni.

A hírügynökség megkeresésére a Volkswagen-konszern prémiummárkája nem volt hajlandó kommentálni az általa spekulációnak titulált értesüléseket. A modellcsalád egységes platformjával kapcsolatos fejlesztésekben ugyancsak érintett SAIC viszont annál bőbeszédűbb volt: a kínai márka leszögezte, ezek az autók „csak az Audi DNS-ével lehetnek igazi Audik”.

Még hónapokkal ezelőtt bejelentették az Audi és a VW-csoport régi partnereként ismert SAIC együttműködését, ami azzal magyarázható, hogy az elmúlt évek során Kína hatalmas teret nyert az autóiparban. Ezáltal a nemzetközi szinten ismert márkák pozíciója meggyengült az ázsiai piacon, amit jól mutat, hogy amíg az Audi az idei év első felében tízezernél is kevesebb, a Nio és a Zeekr nyolcszor annyi villanyautót adott el.

Az eddig kiszivárgott tervek alapján Audi formálódó villanyautó-családjához a SAIC elektromos architektúráját fogják használni. Az akkumulátorokat a CATL-től, míg a fejlett vezetéstámogató rendszert egy kínai startuptól, a Momentától szerzik be.

Az Audi egyelőre a négygyűrűs logóval forgalmazza az autóit Kínában. Ezek közül az idén piacra kerülő Q6 e-tron lesz az első, ami a Volkswagen prémium elektromos platformjára (PPE) épül, a vezetéstámogató rendszert pedig a Huawei biztosítja majd.