A Ford imád haszonjárművekből sportkocsit építeni. Erre utal a Raptor modellcsalád, amelyet Európában a Ranger pick-up képvisel, erre az MS-RT motorsportrészleg által kifejlesztett Transit Custom, és akkor még nem szóltunk az elektromos Transitból született szörnyről, a SuperVan 4.2-ről.

Pick-upból építettek ültetett sportkocsit 1

Most ismét egy pick-up: az Európában nem forgalmazott, önhordó karosszériás Ford Maverick adta az alapot, ám a Raptorokkal szemben itt nem megemelték, hanem leültették a futóművet.

A fékrendszer az európai Focus ST hozadéka, a futóművet elöl 13, hátul 28 mm-rel ültették le, ám mivel vélhetően nagyobb kerekeket szerelnek a Maverick Lobóra (a lobo spanyolul annyit tesz, farkas), a tetőlemez „csak” 20 mm-rel húzódik mélyebben. A lengéscsillapítókat kifejezetten közúti használatra hangolták.

Pick-upból építettek ültetett sportkocsit 27

Az alapkivitelű Maverick hibrid hajtásláncának a helyére beépített motorról csak annyit ír a gyártó, hogy kétliteres benzines, amelynek a hűtőrendszerét is feljavították (nagyobb radiátor, nagyobb ventilátor, külön olajhűtő). Ennél azonban izgalmasabb a hajtáslánc többi komponense: hátul aktív differenciálművet kapunk, ami nyomatékvektor-szabályozást tesz lehetővé. Ha a pilóta aktiválja a Lobo üzemmódot, azzal a differenciálmű mellett a menetstabilizáló rendszer vezérlését is módosítja: ilyenkor kifejezetten túlkormányzottságra (driftelésre) törekszik az autó, ezért aztán ezt az üzemmódot csak zárt pályán javasolja használni a Ford.

Pick-upból építettek ültetett sportkocsit 28

Ebből már sejthető, hogy a Ford Maverick Lobo nem tanulmányautó, hanem (Észak-Amerikában) szabadon rendelhető modellváltozat, amelynek első példányai 2025-ben kerülnek a kereskedésekbe.

A minden szokásos funkcióval felvértezett, így vontatásra is alkalmas Maverick Lobo módosított orrkialakítással, fényezett hátsó lökhárítóval, küszöbtoldatokkal, fekete kontrasztos tetőlemezzel, valamint 19 colos, szintén fekete keréktárcsákkal különbözteti meg magát.

Pick-upból építettek ültetett sportkocsit 29

Az utastérben neonkék és -zöld öltések dobják fel a fekete környezetet, az első ülésekbe belenyomták a Lobo feliratot.