Nem mindegyik találmány bizonyult maradéktalanul hasznosnak az autóipar történetében, de anno még legalább mertek kísérletezni a gyártók, és olyan „őrültségeket” is sorozatgyártásra engedtek, mint például a harmadik első lámpa.
Az 1980-as években a Subaru néhány modellje olyan különleges megoldással került piacra, amely nagyon megosztotta az embereket: ezekre a járművekre ugyanis egy harmadik fényszórót szereltek.
Elsőre azt gondolhatnánk, ez a harmadik fényszóró egy kiegészítő távolsági fény, azonban az autó hűtőrácsába, az embléma mögé integrált lámpának teljesen más feladatot szántak.
A Subaru mérnökei szerint a „harmadik szem” kifejezetten előzések során lehetett hasznos, ezért kapta az „előzési lámpa” nevet.
Az ötlet lényege, hogy ha az autós, akit előzni készülünk, három világító fényszórót lát a visszapillantó tükrében (főleg éjszaka), jobban figyel majd, nem tesz hirtelen irányváltásokat, nem kezd el fékezni vagy gyorsítani, mert tudja, hogy valaki épp előzésben van mögötte.
Egyetlen probléma van a dologgal, hogy ez nem volt minden járműre felszerelve és egyetlen ország KRESZ-szabálya sem említette a három lámpás előzési manővert. Ennélfogva pedig inkább meglepődött az az autós, aki mögött érkezett egy ilyen autó, három lámpával pirítva.
Logikusabb lett volna, ha ezt a harmadik fényszórót plusz távolsági fényként használhatják ezen autósok, de a technika éppen ellenkezőleg működött: amikor a távolsági fényszórókat bekapcsolták, a középső lámpa azonnal kikapcsolt, és lebukott a hűtőrács emblémája mögé.
Ez az érdekes opció a Subaru Leone/GL és Subaru BRAT modelleknél volt elérhető, bár hasonló megoldást láthatunk a korabeli Tucker 48, a Tatra 87 és a Maserati A6G Spider Frua modelleken is.
Ez az egyedi fejlesztés a maga idejében talán nem váltotta be maradéktalanul a hozzá fűzött reményeket, de mindenképpen emlékezetes maradt az autóipar különc megoldásai között.