Igencsak koros teherautóval vág neki egy lengyel csapat egy Himalája-expedíciónak. A Jelcz 325-ös lényegében annak a teherautónak a „replikája”, amelyet a ’70-es és ’80-as években használtak a hegymászó-felszerelések szállítására. A mostani túra célja, hogy ellátogassanak a Himalájában-hegységrendszerben található, Annapurna hegy lábánál lévő városkába, Pokharába.
Az expedíció tagjai így szeretnék leróni tiszteletüket az alaptáborban az előtt a három lengyel hegymászó előtt, akik 45 évvel ezelőtt életüket vesztették. (Az Annapurna már egy magyar hegymászó Horváth Tibor életét is „kioltotta”). Az idei túra érdekessége, hogy a csapattal tart két olyan rutinos hegymászó is, akik 1979-ben megkísérelték meghódítani a Föld 10. legmagasabb (8901 m) hegycsúcsát.
A Jelcz 325-öst július végén a lengyelországi Gydinában tették hajóra, hogy aztán majd néhány hét múlva Indiában, Mumbaiba érkezzen. Onnan pedig ismét a saját kerekein folytathatja az utat a korábban említett célállomásig. Az Indiába történő hajózás már csak azért is szükséges volt, mert az indiai-pakisztáni határon jelenleg meglehetősen nehéz átkelni az időről-időre kiújuló harcok miatt.
A 44-es éves Jelcz 325-ös a képek tanúsága szerint kifejezetten patika állapotnak örvend. Mindez annak is köszönhető, hogy a jelenleg is létező lengyel márka az expedíció főszponzora lett. Bár a fülke és műszerfal korhű, az üléseket jól láthatóan modernebbre és kényelmesebbre cserélték. A Jelcz 325-ös hajtásáról lengyel gyártmányú, WSK Mielec típusú, 243 lóerős dízelmotor gondoskodott, amelyhez egy 6+1 fokozatú manuális váltó csatlakozott. A modell magyar alkatrészekkel gördült le a gyártósorról, mivel Rába 188.44 típusú hátsóhíddal és Csepel (vagy ZF), kormányművel szerelték.
Az expedíciónak külön Facebook-oldala van, így aki szeretné, az nyomon követheti az öreg teherautó nepáli kalandjait a következő hetekben.