Rövidesen újabb akadály hárulhat el a pesti fonódó villamoshálózat kialakítása elől, ugyanis a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) feltételes közbeszerzési eljárást írt ki a projekt II. ütemének előkészítésére, ami magába foglalja a Nyugati téri felüljáró lebontását, valamint az aluljáró felújítását – írta közleményében a társaság.
A tervezési munkák főleg a pesti villamoshálózat egységes rendszerbe foglalására irányulnának, amivel a villamosok nemcsak a Bajcsy-Zsilinszky útra és a Váci út déli részére térnének vissza, de észak-déli tengelyen átlós, átszállásmentes kapcsolat jönne létre Dél-Buda és Észak-Pest között. Amennyiben ez megvalósul, lehetővé válik, hogy Kelenföldről és Budafokról akár Káposztásmegyerig és Rákospalotáig közlekedjenek a szerelvények.
Ehhez a Lehel tér és a Deák Ferenc tér között csaknem 2,2 kilométer hosszan új villamospálya épülhet.
A tervező feladatai közé tartozik az engedélyezési és kivitelezési tervek elkészítése mellett az engedélyezési eljárások lefolytatása és a hozzájárulások megszerzése is. Az új villamospálya mellett meg kell tervezni
- az akadálymentesen elérhető megállók kivitelezését,
- a leendő villamosvonal környezetét, valamint a már meglévő szakaszok több pontján a megállók akadálymentesítését,
- a Bajcsy-Zsilinszky út és a Váci út belső szakaszának rehabilitációját,
- valamint a Nyugati téri csomópontban a mostani felüljáró elbontását.
A kiviteli tervek – eredményes közbeszerzési eljárás esetén – 2027 második felére készülhetnek el. A projektet európai uniós támogatásból valósítanák meg.