Az idei nyáron az ág is húzta a MÁV szerelvényeit, a kánikula miatt rendszeressé váltak a késések. A vasúttársaság később hiába kérte az utasoktól, hogy inkább a nagyobb arányban klimatizált autóbuszokkal utazzanak, egy fikarcnyit sem csökkent a vonatok kihasználtsága. Azt, hogy a hőhullámok térdre kényszerítették a MÁV-ot, még Lázár János építési és közlekedési miniszter sem hagyta szó nélkül, aki amellett, hogy elnézést kért az utasoktól, „nagy bejelentéseket és döntéseket” harangozott be.

Hogy mire gondolt, azóta sem derült ki, ellenben arra fény derült, hogy a nyilvántartás vezetése óta – vagyis az elmúlt öt évben – még egyik júliusban sem késtek annyit a MÁV InterCity- és más feláras járatai, mint az idén. Mindössze a vonatok 36,38 százaléka közlekedett pontosan, azaz nem késett 5 percnél többet – derült ki a Vitézy Dávid által közzétett adatokból. A legnagyobb kánikula idején volt a legdurvább a helyzet: július 5-e és 15-e között tízezernél is több késett, míg 487 járat kimaradt.

Az egyik grafikonról leolvasható, hogy 2022-ről 2023-ra, majd 2023-ról 2024-re is jelentősen romlott a helyzet, 2020-hoz viszonyítva – amikor még a szerelvények 74,73 százaléka volt pontos – kevesebb mint felére csökkent a legfeljebb 5 perces késéssel közlekedő IC- és feláras vonatok száma.