Nemrég írtunk arról, hogy a Dodge hosszú vajúdás után végre megszülte az izomautók elektromos korszakát megnyitó új típusuk, a Dodge Charger Daytona mellé komponált hanghatást. Csak egy nyúlfarknyi, de meggyőző videót mutattak, amivel még személy szerint engem is megvettek egy pillanatra.
Mert a sok űrhuhogás mellett az egyértelműen hangszóróból szóló zajok között ez tényleg valamilyen fémes recsegésnek tűnt. Csakhogy a Dodge most közzétett egy hosszabb videót, ahol hallható az alapjárat, látjuk a gépet driftelés közben, és a gyorsulás sem marad el.
A hatás pedig jóindulattal is felemás. Érződik, hogy itt szintetikus hangról van szó, főleg azért, mert az autó mozgása és a hanghatás nincs szinkronban egymással. Driftelés közben vadul füstölő gumik mellé csak monoton dübörgés jár, egy valódi V8-as nem így szól terhelés alatt. A Hyundai figyelt erre az Ioniq 5 N fejlesztésénél, ezért rakták bele a váltásokat szimuláló szoftvert, amivel van gázfröccs, visszadurrogó hanghatás, és sebességváltás.
A Dodge viszont csak visít, mintha fokozatmentes erőátvitellel dolgozna, így nincs meg a gáz elengedése után jelentkező jellegzetes hanghatás, és a váltások is elmaradnak. Hasonló az alapjárat zaja is, egy ideig hihető, de utána már észreveszi az ember, hogy ez egy végtelen lejátszásra állított hangfájl, semmi több.
Pedig a rendszer ígéretes: a Fratzonic Chambered Exhaust elnevezésű megoldás különlegessége, hogy a hangszórókat egy fémből készült házba építik be, amiből különféle járatokon távozik a generált hang, ezzel némi klasszikus érces rezgéssel feldobva az összhatást.
Bár a hang döcögős, teljesítményből nem lesz hiány: a Dodge Charger Daytona Scat Pack 670 lóerővel és 3,3 másodperces 0–96 km/óra gyorsulással teszi le a névjegyét az elektromos sportautók asztalára.
Természetesen ez szubjektív vélemény, lehet, hogy az én fülem túl érzékeny, és amúgy zseniális lesz a megoldás, ezért szavazzon mindenki, derüljön ki, hogy gondolják a Vezess-olvasók!