Áprilisban látványos tanulmányautót mutatott be a Smart, amely nagyobb, erőteljesebb, felnőttebb volt, mint bármi, amit a márkától korábban láthattunk (kivéve talán a Crossblade-et). Már akkor nyilvánvaló volt, hogy szériagyártásig viszi a koncepciót a német–kínai koprodukcióban működő márka, de nem tudtuk, milyen formában.

Pofás családi SUV-val erősít a kisautó-specialista 1

Habár a világpremierig még hátravan két hét, az előzetesen közzétett infomorzsák és az álcafólia mögé rejtett tesztelési prototípusokról készített fényképek alapján néhány dolgot már most tudhatunk.

A hátsó ajtók természetesen hagyományosan, előrefelé nyílnak, az extravagáns szállító és off-road-kiegészítők vélhetően hiányoznak majd az autóról (de ez nem jelenti azt, hogy azokat nem lehet majd esetleg opciós tartozékként megvásárolni), és a hajtáslánc paramétereiről sincsenek információink.

Pofás családi SUV-val erősít a kisautó-specialista 33

A tanulmányautóba szerelt 100 kWh-os akkumulátor túlzásnak hangzik egy középkategóriás, nem prémium szabadidőjárműnél, a 800 V-os architektúra ellenben nagyon is reális, hiszen bár ilyet jelenleg nem alkalmaz a Daimler-csoport, egyes hírek szerint ez már jövőre megváltozhat – ami logikus is, a Mercedes ráncfelvarrott zászlóshajói máskülönben nehezen tudnák ilyen mértékben javítani képességeiket.

Szintén átmegy a sorozatgyártásba a tanulmányautó első és hátsó fényforrásait összekötő négy-négy LED-elem, azt viszont nem tudjuk, hogy ezeknek szánnak-e valamiféle funkciót, vagy pusztán díszítő szerepet kapnak.

Pofás családi SUV-val erősít a kisautó-specialista 34

A modell világpremierjére augusztus 28-án kerül sor Ausztráliában; a Smart #5 európai forgalmazása már 2025-ben megkezdődhet.