A tűz következtében 140 autó rongálódott meg, és 23 ember füstmérgezést szenvedett, míg a lángokat csak nyolcórás küzdelem árán sikerült eloltani. Az eset rávilágított az elektromos járművek biztonságával kapcsolatos kockázatokra, és széleskörű vitákat indított el az országban.
A tűzeset nyomán a dél-koreai kormány is összeült, hogy megvizsgálják az elektromos járművek biztonságát, és mérlegeljék, hogy kötelezővé tegyék-e az autógyártók számára, hogy nyilvánosságra hozzák az autókba szerelt akkumulátorok gyártóját. A vásárlók így egy újabb tényező alapján is mérlegelhetnék döntésüket.
A tüzet egy Mercedes EQE okozta, a modellt már mi is teszteltük:
A dél-koreai tűzoltóság és katasztrófavédelem egy februári jelentése szerint 2013 és 2022 között az országban 1399 tűzeset történt mélygarázsokban, amelyek közül 43,7 százalékot járművek okoztak – írja a Reuters. Ezen tűzesetek több mint feléért elektromos járművek voltak felelősek. Az autóipari szakértők szerint az elektromos autók tüzei lényegesen eltérnek a belső égésű motorral szerelt járművek tüzeitől, mivel az akkumulátorok hajlamosak újra meggyulladni, és hosszabb, nehezebb oltási folyamatot eredményez.
A dél-koreai Osan Egyetem autóipari professzora úgy véli, hogy az akkumulátorok gyártójának nyilvánosságra hozatala nem oldaná meg a problémát. Hangsúlyozta, hogy inkább az akkumulátorok tűzbiztonsági tanúsítványainak szigorúbb követelése lehetne hatékonyabb a tűzesetek megelőzésében.
A médiában számos kép jelent meg a parkolótűz után, amelyeken elszenesedett autók sora látható, csupán a fémvázak maradtak meg. Ezek a felvételek tovább növelték a fogyasztók félelmeit az elektromos autókkal kapcsolatban, különösen a dél-koreai városokban elterjedt kisméretű lakásokban élők körében, akik gyakran teremgarázsokban parkolják járműveiket.
Így keletkezett a tűz:
받) 인천 아파트 전기차 화재
충전 아니고 주차중 화재인가요? ㄷㄷ
차량은 무슨 차 일까요….😵💫 pic.twitter.com/EnzdsBFcn6— Sun (@_universe_sun_) August 1, 2024
Az országban a Hyundai, a Mercedes-Benz Korea és a Volkswagen Group képviselői is részt vettek a kormányzati tárgyalásokon, ahol megvitatták a helyzetet. A Reuters szerint a Chosun Ilbo nevű helyi újság arról számolt be, hogy Dél-Korea tervezi az elektromos autók akkumulátorainak gyártóját érintő kötelező nyilvánosságra hozatali szabályozás bevezetését. Jelenleg az autógyártók csak korlátozott információkat kötelesek közölni az akkumulátorokról, és a jövőbeni szabályozás célja, hogy a vásárlók teljesebb képet kapjanak a járművek biztonságáról.