Az elektromos autóknak saját, külön sávot kellene létrehozni az autópályákon – mondja a BMW gyártási igazgatója, Milan Nedeljkovic. Radikális ötlet, amivel csábítóbbá tennék a villanyautókat:
„Ha az elektromos autók folyamatosan előznék meg a forgalomban a hagyományos típusokat, sokan fontolóra vennék a cserét” – mondta a német Münchner Merkur lapnak. Javaslata kitér egyéb területekre is, szerinte az elektromos autóknak különleges engedély járna a városközpontokban, ingyenes parkolással.
A gyártási igazgató mindezt az állami dotációk, vásárlási támogatások alternatívájaként tálalta, mivel szerinte ez a rendszer hosszú távon nem jó ötlet.
Nedeljkovic bírálta az Európai Unió tervét, hogy egy adott ország teljes villamosenergia-mixe alapján számítsák ki egy cég szén-dioxid-lábnyomát az akkumulátorgyártásban.
„A szén-dioxid-lábnyomunkat beleszámítanák a német villamosenergia-mixbe, beleértve a szénből előállított villamos energiát is, ami papíron jelentősen rontaná a mérlegünket” – mondta Nedeljkovic. „Ez megszüntetné az ösztönzést arra, hogy a lehető legklímasemlegesebb termelésre törekedjünk.”
A BMW összességében jól halad az elektromos modellek bevezetésével, az idei év első felében a csoporthoz tartozó márkákkal együtt 1,2 millió járművet értékesítettek. Ebből a BMW esetén 190 614 darab volt villanyautó, a teljesen elektromos típusok aránya 12,6 százalékról 15,7 százalékra nőtt.