A Volkswagen bejelentette, hogy a 2025-ös modellévtől kezdődően hibrid variánssal bővíti a Caddy kínálatát. A hibrid hajtásrendszer nemcsak az áruszállítós, hanem a személyszállítós változatoknál is megjelenik.
Az új plug-in hibrid hajtás a 2.0 literes TDI dízel és az 1,5 literes TSI benzin motorkínálatot egészíti ki. A PHEV változat a 116 lóerős TSI-motort kapja meg. A villanymotorral kiegészülve a hibrid rendszer együttes teljesítménye eléri a 110 kW-ot (150 lóerő) és a 350 Nm-es nyomatékot. A modellváltozatot 19,7 kWh kapacitású akkumulátorral szerelik, ami akár 122 kilométeres hatótávot is lehetővé tesz.
A felhasználók maguk dönthetik el, hogy mikor akarják használni az elektromos hatótávolságot, például rögtön az út elején, vagy kizárólag csak egy zéró-emissziós zónában. Az erőátvitelről hatfokozatú, dupla kuplungos automata sebességváltó gondoskodik. A személyautós változat 183 km/órás, míg az áruszállítós 181 km/órás maximális sebességgel képes közlekedni.
Ha elfogyna a villany hatótáv, akkor a Caddy Cargo eHybrid akkumulátora 11 kW-os fali AC-töltővel, illetve 50 kW-os DC-töltővel is feltölthető. Az áruszállítós és a személyszállítós PHEV normál és Maxi tengelytávval egyaránt kapható lesz. Így nemcsak öt, hanem akár hétüléses változatban is megrendelhető.
A PHEV-hajtás megjelenése mellett a 2025-ös modellév további újításokat hoz a Caddy esetében. A 122 lóerős (90 kW) TDI motorral szerelt változatok hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltót kapnak, a benzinmotoros variánsok pedig opcionálisan nemcsak kézi kapcsolású váltóval, hanem akár duplakuplungos automata váltóval is megrendelhetők.
Bővül a vezetéstámogató rendszerek kínálata is. A kormánykerék mögé teljesen digitális műszeregység kerül, opcionálisan pedig ChatGPT-t használó IDA hangasszisztenssel is rendelhető lesz a Caddy. Emellett a jövőben minden modellváltozatnál az alapfelszereltség része lesz a közúti táblafelismerő rendszer, a fejlett éberségfigyelő rendszer, valamint a parkolásvezérlés (PDC). A Cargo változatoknál pedig olyan biztonsági megoldások állnak még rendelkezésre, mint a kiegészítő oldalsó és függönylégzsák, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, valamint a gumiabroncs nyomás figyelő rendszer.
Németországban a Caddy Cargo eHibrid induló ára (normál tengelytáv) nettó 36 985 euró, tehát átszámítva 14,5 millió forint. A Maxi változatért pedig nettó 39 055 eurót, vagyis átszámítva 15,4 millió forintot kell letenni az asztalra.
Hazai ára egyelőre még nincs a plug-in hibrid Caddy-nek. „Magyarországon 1-2 hónapon belül indítjuk az előértékesítést, árak is akkor lesznek elérhetők az online konfigurátorban. Ezután a megrendelt autók beérkezését pedig körülbelül év végére várjuk” – árulta el Kovács András, a Volkswagen Haszonjárművek márkaigazgatója a Vezess érdeklődésére.