A dízelüzemű belső égésű motorok javításának egyik nagy kihívása az évek során a blokkba berohadó porlasztók kivétele. Ez annyira extrém mértéket tud ölteni, hogy az alkatrész kilazítása szinte lehetetlen kézi szerszámokkal, emberi erővel.
Ennek oka lehet a motortérbe jutó víz, egyéb folyadék miatt kialakuló korrózió miatt, a porlasztók pedig akár be is törhetnek a hengerfejbe. Másik ok lehet a nem megfelelően tömítő tűzkarika. Ebben az esetben, az odakerülő égéstermék rövid idő alatt eltávolíthatatlan masszát képez a porlasztó csúcsa körül.
Persze vannak célszerszámok, de ha a brigád jó erőben van, és az edzőtermet egyesítik a műhellyel, akkor meg lehet próbálni valami olyasmit, mint amit ezek a lengyel srácok alkalmaztak.
Végül pedig lássuk, hogy lehet ezt egy hidraulikus célszerszámmal, kevésbé látványosan, de annál hatékonyabban megoldani.