Az indoklás szerint a döntést a tavaly októberben elindított, folyamatban lévő szubvencióellenes vizsgálat keretében hozták.

A bizottság július elején jelentette be, hogy ideiglenes jelleggel 37,6 százalékig terjedő kiegyenlítő vámot vet ki a Kínából származó, kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos járművek (BEV) behozatalára, mindazonáltal hozzátette, hogy a testület által vizsgált három kínai gyártóra egyedi vámok vonatkoznak. – jelentette be az európai uniós végrehajtó testület kedden Brüsszelben.

Az átlagosan 20,8 százalékos vám az elektromosjármű-gyártásban érdekelt azon kínai vállalatokra vonatkozott, amelyek együttműködtek az uniós vizsgálatban.

Az intézkedés célja az olcsónak tartott, kínai állami támogatással gyártott elektromos járművek EU-ba irányuló dömpingjének megakadályozása.

Az ideiglenes vámok legfeljebb négy hónapig érvényesek, ezen időtartamon belül – vagyis október elejéig – az uniós tagállamok szavazásával döntést kell hozni a végleges vámokról. Megállapodás esetén a vámok ötéves időtartamra véglegessé válnak.

A brüsszeli bizottság kedden azt is bejelentette, hogy az EU folytatja a tárgyalásokat a kínai hatóságokkal, és nyitottnak mondta magát olyan megoldásra is, amelynek révén a kiegyenlítő vámok elkerülhetők lesznek.

A testület jelezte: egyelőre az ideiglenes vámokból érkező bevételt is félreteszik, hogy szükség esetén rendelkezésre álljon.