Az alábbi hirdetés nagyon jó példa arra, hogy a használtautó-vásárlás, főleg itthon, igazi pöcegödör is tud lenni. Olyan pofonokba szaladhat bele az ember, ha nem elég körültekintő, hogy a fal adja a másikat.

Emberünket most egy Volvo XC90 ültette fel a szopórollerre, és a hirdetés végére érve rendesen megsajnáltuk.

A hirdetés:

„Kezdjük az elején! Miután megvásároltam, a váltó elkezdett ütni, amikor 3-asba váltott, meg mikor elindultam. Oké, nem baj, kerestem egy váltófelújítót, meglett a búvár, aki megcsinálja. Szeleptömbcsere 450 ezer forint! Egy átlag havi kereset a (KSH szerint). Oké mondom, hadd menjen, legalább utána tök fain lesz a kocsi. Kész lett, hurrá, tényleg nagyon jó lett, mintha új lenne.

„Mentsen meg valaki” – Egy magyar autóvásárló pokoljárása 1

Mondom, jó, ez megérte a pénzt. A szaki azt mondja, fél év vagy 10 ezer kilométer gari a tömbre. Oké, csak nem lesz baja, nem? Nem szokott (állítólag), mondja ő. Durván pont 10 ezer kilométerrel később megint érzem, hogy baj van 3-asban! Ja, és közben észrevettük, hogy fogyatkozik a hűtővíz is, valahol az EGR-hűtőnél lévő csőnél csöpög. Jól van, nem baj, majd átviszem haverhoz és akkor nagyszervizzel együtt kicseréli azt a kis csövet, addig töltögetek kicsit. Na akkor elérkezett a nagyszerviz, vezérléscsere, összes feszítő, első féktárcsa betéttel, generátor szabadonfutó, mert állítólag ez is szeret meghalni, úgyhogy akkor már cseréljük ki, ha szét van borítva ott minden a környékén, vízpumpa, az a kis cső az EGR-hűtő alatt, új vízhűtő.

Kész a kocsi, egy hangot nem ad semmi, megy, mint a Doxa-óra, örülünk. 500 kilométerrel később nagy rángatások, kivillan a sebességváltó-szerviz szükséges üzenet, vészüzem.

Kellett, mint xar a zsebbe! Na és utána kiderült, még 2 nap nyomozás után, hogy összeszakadt a váltóolajhűtő a vízhűtővel, szóval ami víz távozott a kocsiból, az nem a kis csövön csöpögött el, az szépen ment bele a váltóba. Spoiler: na ezért lett kicserélve a vízhűtő, nem azért mert „van lóvé, nem számít”.

„Mentsen meg valaki” – Egy magyar autóvásárló pokoljárása 2

Ja, és vettem rá tavaly, kapaszkodj: zsír új téli gumit! Egyik autómon se volt téli gumi, nemhogy új, de erre a jászolra vettem, úgyhogy erre nem kell költsél legalább. Szóval ha van egy váltód véletlenül, akkor rádobod és boldog vagy, mert a motortérbe nem kell locsolnod a lóvét.

Kérlek szépen, gyere el, vidd el, mert nincs több idegszálam már hozzá! Hadd üljek át egy másikba, mert ettől szétvet az ideg. Ja, bocsi, nem volt időm lemosni, mert 2 hónapja áll. De ha megveszed és nem alkudsz, eskü, lemosom neked, ha akarod, bikiniben, csak tűnjön el az életemből. Legyetek bátrak, puszillak titeket.”

Volvo XC90

Az XC90 2002 óta a skandináv gyártó legnagyobb luxus-szabadidő-autója. Az S80-nal közös önhordó alvázra épített, négykerék-hajtású crossover öt- és hétszemélyes kivitelben is rendelhető volt. A cikkben szereplő példányban egy D5 jelzésű 163 lóerő teljesítményű, 340 newtonméter nyomatékú, öthengeres, közös nyomócsöves, két vezérműtengelyes, 20 szelepes motor kapott helyet. Városban – felhasználói tapasztalatok alapján – simán 10 liter alatt tartható, országúton 7 literrel megelégszik. Automata váltója bolygóműves, ötsebességes, manuálisan is kapcsolható. Összkerékhajtása Haldex-rendszerű, elektromosan vezérelt. A Vezess korabeli tesztjét itt találjátok.

Van, hogy érdemes hibás autót venni? 

Van az úgy, hogy érdemes megvenni egy autót akkor is, ha nyilvánvaló, drágán javítható hibája van, amennyiben ez a hiba biztosan azonosított. Az még fontosabb, hogy ne egy kisebb hiba bemondásával leplezzen az eladó egy nagyobbat, például „nem indul az autó, de csak gyújtásgond”, valójában a trélerrel elvihető kocsi váltóhibás is vagy kivan a motorja. 2018-ban teszteltünk egy 2007-es Volvo XC90 modellt, amely problémahalmazból főnixmadár módjára született újra.