A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsának legutóbbi ülésén különösebb előzmény nélkül átírtak egy Forma-1-es műszaki szabályt – a módosítás kapcsán rögtön elindultak a spekulációk.

Az F1-es műszaki szabályzat 11.1.2-es pontja változott: alapvetően kizárták, hogy az autók fékkörein a két fék különböző erőt fejtsen ki lassításnál. Az aszimmetrikus fékezésnél az ívbelső kerékre ható nagyobb erő javíthat az autó viselkedésén, csökkentheti az alulkormányzottságot, ám mostantól a fékköröknél a két féknek ugyanakkora erőt kell kifejtenie.

Felmerült, hogy az FIA valamelyik csapat gyakorlatára reagált ezzel, egy kiskaput akartak bezárni – sokan úgy vélték, hogy a Red Bullra „csaphatott le” a felügyelőszervezet, felmerült, hogy Max Verstappen melbourne-i kiesése mögött is az általuk alkalmazott aszimmetrikus fékrendszer hibája vezetett.

A Motorsport.com megkeresésére az FIA cáfolta a feltételezést. „Nem igaz, hogy bármelyik csapat is ilyen rendszert használt volna” – szögezte le a szervezet szóvivője.

A szakoldal hozzáteszi, hogy az FIA vélekedése szerint a korábbi szabályszöveg sem tette lehetővé az aszimmetrikus fékrendszerek használatát, a mostani tisztázás egyszerűen a 2026-os új szabályrendszer kidolgozásának amolyan aprómunkás részlete, kizárólag azt akarták biztosítani, hogy a két év múlva érkező új autóknál ne lehessen szürke zóna ezen a téren.