Akár 1,9 milliárd dollárba, azaz átszámítva mintegy 673 milliárd forintba kerülhet a Fordnak az a frissen bejelentett stratégiaváltás, amellyel a tisztán elektromos járművek iránti globális kereslet visszaesésére reagál az autógyártó.

Mégsem épít nagy villanyautót, 140 milliárdot bukik a Ford 1

A változások radikálisak: a régóta tervezett, három üléssoros elektromos szabadidőjárműveket végleg dobta, az új generációs elektromos pickup bevezetését pedig másfél évvel, 2027-ig eltolta a Ford. A címben említett, 140 milliárd forintnak megfelelő (400 millió dolláros) költség a nagy utaskapacitású crossoverek törlése miatt merül fel, írja az Automotive News Europe. Ezeknek a villanymotoros családi járműveknek a bevezetését egyszer már elhalasztotta a Ford – eredetileg 2025-ben jelentek volna meg –; kérdés, hogy nem ugyanez a sors vár-e a villamos pickupra is. A jelenlegi mondás szerint abban bíznak, hogy a bevezetésig hátralévő években sorozatgyártásig tudnak fejleszteni új generációs, költséghatékonyabb akkumulátor-technológiákat, illetve, hogy újra felveszi a tempót a piac.

Addig is, a tisztán elektromos modellek helyett hibrid hajtáslánccal épít három üléssoros terepjárókat a cég, ám sem arról nem nyilatkoztak, hogy ezeket mikor vezetik be, sem arról, hogy mely piacokon lesznek kaphatók.

Mégsem épít nagy villanyautót, 140 milliárdot bukik a Ford 11

Ez nem jelenti azt, hogy villanyautó nélkül hagyná ügyfeleit a Ford, ám mostantól olcsóbb, megfizethetőbb termékekre koncentrálnak. Ezek közül az első, egy középkategóriás pickup 2027-ben futhat be, illetve 2026-tól gyártásba vesznek egy új elektromos furgont.

A fent vázolt tervek és változások mindenekelőtt az észak-amerikai piacot érintik, ugyanakkor az európai Ford sem függetlenítheti magát az anyavállalat stratégiai döntéseitől. Az is igaz, hogy itt eleve nem volt tervben középkategóriásnál nagyobb elektromos modell fejlesztése és bevezetése.

Mégsem épít nagy villanyautót, 140 milliárdot bukik a Ford 12