A vádakat a Magyar Közlekedési Klub fogalmazta meg, miután egy igazságügyi szakértői vizsgálat alapján, amelyet a Közlekedő Tömeggel együtt kértek fel, kiderült, hogy a 14. számú vasútvonal sebességkorlátozásainak 87 százaléka indokolatlan – írja a 444.hu.

A szakértői vélemény szerint a MÁV több lassú jelet szabálytalanul jelölt ki a vasútvonalon.

Az elemzés arra a következtetésre jutott, hogy ezek a szakmailag megalapozatlan korlátozások 22 perccel hosszabbították meg a menetidőt az érintett vonalon. Ennek nyomán a Magyar Közlekedési Klub nyílt levélben fordult Lázár János miniszterhez, amelyben követelték, hogy azonnal lépjen közbe a „kamu sebességkorlátozások” ügyében, és vonja felelősségre azokat a személyeket, akik a szabotázsért felelősek.

A vasúttársaság válaszul nemrég azt közölte, hogy a „szakértői anyagként” hivatkozott írás „helyenként méltatlan, helyenként pedig alkalmatlan a tételes cáfolatra”. Hozzátették, hogy a megállapítások hamisak, és a dokumentumot „rémtörténetek” terjesztésére alkalmasnak minősítették.

A MÁV hangsúlyozta, hogy a sebességkorlátozásokat csak indokolt esetben vezetik be, és súlyos felelőtlenségnek tartják azok megkérdőjelezését. A társaság szerint a dokumentum hitelrontásra is alkalmas lehet, és ezért fontosnak tartják, hogy az ilyen vádaskodások ne terjedjenek tovább.