Már 2025-ben megjelenik Európában a kínai SAIC-hoz tartozó IM Motors prémium-szedánja, az L6, amit február végén, még a Genfi Autószalon előtt mutattak be. A konszern első olyan elektromos modelljéről van szó, amit nemcsak hagyományos lítium-ion, hanem szilárdtest-akkumulátorral is piacra dobnak, viszont az előbbi nagyobb, akár 800 kilométeres hatótávolságot ígér.

Ahogyan azt a neve is sugallja, a szedán az intelligens mobilitásra épül, így a várakozások szerint magas fokú (fél)autonóm vezetési képességekkel felvértezve fogja megvetni a lábát. Ezek egyikéről a napokban le is rántották a leplet: a márka egy rövid, de annál figyelemfelkeltőbb – és valamennyire megosztó – felvételt tett közzé arról, hogy az IM L6 egyik álcázott prototípusa játszi könnyedséggel birkózik meg a párhuzamos parkolással. Íme:

Az L6 oldalkúszásban hajtja végre a manővert, aminek során az első és a hátsó egymással ellentétes irányban állnak. A technológia 11 százalékkal csökkenti a parkolóhely szükséges hosszát, ami főleg a kezdő, illetve a parkolásban nem annyira jeleskedő vezetők számára jelenthet megkönnyebbülést – írja a Car News China.

Nem a SAIC az első a kínai gyártók közül, mely kiemelten foglalkozik a párhuzamos parkolás könnyebbé tételével. Néhány hónapja a Szegeden építkező BYD mutatta be a saját megoldását, aminek szintén szerves része az oldalirányú mozgás. Az IM L6-nál viszont annyival fejlettebbnek tűnik a kivitelezés, hogy a parkolás során a kerekek is forognak, így kevésbé kell aggódni például az egyenetlen gumikopás miatt.

Mint kés a vajon: profin parkol a kínai autó 2

Az IM L6-tal kapásból megcélozzák az európai piacot. Sokat még nem tudunk a modellról, de már jövőre debütál. (Fotó: VCG/VCG/Getty Images)