A világ legnagyobb sajtóügynökségei eltérő mélységekben számoltak be arról, hogy a Toyota és a BMW szeptember ötödikén hivatalos közleményt ad ki a két vállalat közötti együttműködés további részleteiről.
A két autógyártó 2012 óta dolgozik együtt a hidrogén tüzelőanyag-cellás hajtástechnológiák fejlesztésén. Ennek a kooperációnak az eredményeként valósult meg az a BMW i Hydrogen Next koncepcióautó, amely az egyelőre szintén csak kísérleti járműként létező BMW iX5 Hydrogen szériamodell előtanulmányaként szolgált. Úgy tudni azonban, hogy a tisztán elektromos járművek iránti kereslet lankadása miatt a BMW felgyorsítaná a fejlesztést, és előrehozná első hidrogén tüzelőanyag-cellás típusának a piaci bevezetését.
Feltételezhető, hogy ehhez kapcsolódik majd a szeptember első hetére időzített, közös közlemény, azonban egyelőre egyik fél sem hajlandó kommentálni a sajtóértesüléseket.
A Toyota hidrogén tüzelőanyag-cellás szedánja, a Mirai második generációjában jár. A technológia időközben helyet talált a Toyota Crown szedánba, sőt, előrehaladott fejlesztések zajlanak a Toyota Hilux pickup üzemanyag-cellásítása terén. Nemrég vezettük is a hidrogénes pickupot. Nézd meg róla a beszámolónkat itt:
Mi is az az üzemanyagcella? Itt tudhatsz meg többet a technológiáról: