A néhány éve még csak mobiltelefonjaival vagy elektromos rollereivel hódító kínai gyártó, a Xiaomi nemrégiben bemutatta négyajtós elektromos autójának sportváltozatát, amellyel nem titkoltan a Nürburgring meghódítása a céljuk. 

Az autót még nem lehet kapni, de a prototípus már készen van és a gyártó célja, hogy minden más autónál gyorsabban legyen az elektromos modelljük a versenypálya több mint 20 kilométeres aszfaltcsíkján.

A Xiaomi SU7 Ultra pokoli, 1548 lóerős teljesítményét három villanymotor biztosítja. A hipersportautó 0-ról 100 km/órára 1,97, 200-ra 5,96 másodperc alatt gyorsul, míg a végsebessége eléri a 350 km/órát. Ennél is durvább az, amire a fékekkel képes az 1900 kilós autó (ami könnyebb, mint az új BMW M5!): a gyártó szerint csak villanymotorjaival 0,6 G-s lassulásra képes, de az igazán durva az, amikor a valódi fékek is munkába lendülnek; állítólag ilyenkor 2,36 G-vel lassulhat a verda, és képes 25 méter alatt teljesen megállni 100 km/órás tempóról – legalábbis ezt állítja a gyártó. A Forma-1-es versenyzők a kanyarokban sokszor 3-5 G-s terhelést kapnak.

Mi az a G-terhelés?

A G az a nehézségi gyorsulás, mellyel a Föld nehézségi erőterében szabadon eső tárgy a levegő ellenállását figyelmen kívül hagyva mozogna. 1927 óta mérik a G-t repülés során: egy Doolittle nevű amerikai mérnökhallgató szerelte fel egy repülőgép műszerfalára az első G-mérőt, ami már tárolta a repülés közben mért értékeket. A G értéke tengerszinten 9.81 m/s2 („méter per szekundumnégyzet”). 1 G esetén az ember testtömege pont annyi, mint amit egy átlagos mérleg mér. Ám gyorsulás esetén a pilóta minden testrészének súlya az eredeti többszörösére nő: például 4.7 G terhelésnél egy 70 kg-os pilótára már 330 kg-nak megfelelő erő nehezedik.

A Xiaomi nemrég árulta el, hogy pusztán a pénz nem lesz elegendő ahhoz, hogy valaki egy ilyen autót vásároljon, majd vezesse is. A leendő tulajoknak állítólag tenniük kell egy külön vizsgát, amiről még nem tudni sokat, viszont a hírek szerint fokozatosan tapasztalhatják majd meg az autó teljesítményét, gyorsulását és agilitását. Ezzel annak szeretné elejét venni a Xiaomi, hogy még a vásárlás napján, a hazaúton rommá törjék az SU7 Ultrát.

a videó a hirdetés után indul

Az SU7 legolcsóbb változata 30 ezer dollártól érhető el (10 millió forint), az Ultra esetében azonban borítékolható ennek többszöröse, de a pontos ár egyelőre nem ismert.