2022-ben, amikor a Hyundai maximumig tekerte villamosítási terveit, két érdekfeszítő tanulmányautóval nyűgözték le a nagyérdeműt. Az egyik az RN22e volt, amely egy nagy teljesítményű, akkumulátoros elektromos hajtásláncot csomagolt az Ioniq 6 retró-futurisztikus  karosszériájába bújtatva, a másik pedig az N Vision 74, egy hidrogén tüzelőanyag-cellás elektromos sportautó, amelynek dizájnját az 1974-es Hyundai Pony Coupé tanulmányautó ihlette.

Az RN22e koncepciója azóta megvalósult, igaz, Ioniq 5 N-ként, azaz a hiperáramvonalas szedán helyett crossover karosszériával. Az N Vision 74 azonban még várat magára – a jelek szerint azonban nem sokáig.

A Hyundai jövőbeli terveit részletező konferencián ugyanis az egyik dián, amely a 2030-ig bevezetendő 21 termékújdonságot vázolta, a Hyundai N sportmárka mellett feltűnt a tanulmányautó neve.

Elektromos sportkupé jöhet Európába 2

A tisztán látás kedvéért, a prezentáció során egy szóval sem erősítették meg, hogy gyártásba vennék a sportkupét, amely mellesleg a bemutatása óta eltelt két évben egymás után nyerte a rangosabbnál rangosabb formatervezési díjakat.

2030 még messze van, addigra elvileg nem lehetetlen, hogy kiépüljön Európában egy olyan hidrogén-töltőhálózat, amely tényleges használati értéket kölcsönözne egy üzemanyagcellás sportautónak. Mégis több értelme volna talán, ha a Hyundai egyszerű akkumulátoros elektromos hajtáslánccal vezetné be az ötvenévnyi autóipari dizájnhagyományt egyetlen testben összegző típust.

Elektromos sportkupé jöhet Európába 44

Képeinken a 2022-es Hyundai N Vision 74 tanulmányautó