A Red Bull – vagy Max Verstappen, idén Sergio Perez teljesítménye miatt ugyanaz – a június végi Spanyol Nagydíj óta nem nyert futamot, az autó egyáltalán nem kezes, a háromszoros bajnok küszködik a pályán, okkal panaszkodik.

Míg bő egy hete Hollandiában a címvédő bő 20 másodperc hátránnyal, de a 2. helyen ért be a mclarenes Lando Norris mögött, a monzai hétvége sokkal rosszabbul sikerült: Verstappen a 7. helyre kvalifikált, majd a 6. helyen ért be az Olasz Nagydíjon.

A riválisok egyre közelednek a bajnokságokban: Norris már csak 62 pontra van a hollandtól az egyéniben, a konstruktőriben pedig még rosszabb a helyzet, a McLaren alig 8 ponttal áll a Red Bull mögött, sőt, a Ferrari hátránya is csak 39 egység. A Red Bull-főnök tudja, hogy nagy a baj:

„Sürgősen változtatnunk kell a helyzeten. A monzai pálya különösen kidomborította az idei autó gyengeségeit. A hétvége világosan rámutatott bizonyos problémákra, melyeket kezelnünk kell, máskülönben hatalmas nyomás alá kerülünk”nyilatkozta Christian Horner a futamot követően, rámutatva, hogy az olasz pályához passzoló alacsony leszorítóerős csomag tovább rontott az RB20-as versenyképességén.

„A nagyobb leszorítóerő képes elfedni az autó egyensúlyi gondjait. De látható, hogy gond van a balansszal, nem működik, ilyenkor pedig még jobban fogynak a gumik, a pilóta kompenzálni kényszerül. Változtatunk az egyensúlyon, hogy javuljon a helyzet, de az meg másik problémát szül. Ördögi körbe kerülünk.”

Horner elárulta, hogy a csapaton belül már az idei év elején tudták, hogy gondok vannak az autóval, sőt, már 2023-ban voltak előjelei a balanszproblémáknak:

„A többiek előrébb léptek, így nekünk is jobban kell erőltetnünk a versenyzést, ez pedig előhozta a bajokat. De ha még régebbre visszaásunk az adatokban, már a tavalyi utolsó néhány versenyen, Austintól kezdve láttunk ilyesmit. Tudjuk, hogy kezelnünk kell az autónak ezt a jellemzőjét, teljes Milton Keynes ezen dolgozik.”

„Mindent meg kell kérdőjeleznünk. Mi változhatott? Minden lehetőséget meg kell vizsgálnunk. Korábban hogyan álltunk, mi volt Miamiban, Kínában, Japánban? Amikor az autó jól működik, ahogy Ausztriában láthattuk, Max képes hozni a pole-t, és egy kerékcserével végigvinni a versenyt.”

A csapatfőnök bízik benne, hogy a munka meghozza gyümölcsét, „belenyúlnak a tutiba”: „Nagyon gyorsan változhat a helyzet. Ha beletalálunk, megoldódik a probléma. Egyszerűen csak foglalkoznunk kell vele.”