A Forma-1-ben időről időre felbukkan a légterelő elemek túlzott hajlékonyságának gyanúja, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pedig általában a próbák szigorításával, pontosításával reagál.
Az utóbbi hetekben a Red Bull és a Ferrari kezdte jobban figyelni a Mercedes és a McLaren első szárnyait, felmerült, hogy azok bizonyos terhelés mellett a megengedettnél jobban torzulnak, görbülnek. Hangosabb ügy nem lett belőle, de mint egy ma kiadott közleményből kiderült, az FIA komolyan veszi a kérdést.
A felügyelőszervezet közölte, hogy álláspontjuk szerint jelenleg minden szárny szabályos, ám minden csapatot figyelnek is.
„Az FIA minden fordulón többféle módon is ellenőrzi, hogy a szárnyak megfelelnek-e a releváns F1-es műszaki előírásoknak. Minden jelenlegi első szárny a szabályoknak megfelelő” – kezdődik a közlemény.
A szervezet aztán kifejti, hogy a Belga Nagydíj óta az FIA a saját, az autókra kötelezően felszerelendő kameráival figyeli az első szárnyakat, gyűjti róluk az adatokat a különböző karakterisztikájú pályákon, a megfigyelés pedig legalább a Szingapúri Nagydíjig tart majd. Az így gyűjtött nagy mennyiségű adatot az FIA ezt követően kielemzi, számszerűsíti a szárnyak közötti eltéréseket, majd dönt az esetleges további lépésekről.
„Az FIA fenntartja a jogot, hogy szabálytalanságok gyanúja esetén új teszteket vezessen be. Rövid távon nincs tervben változtatás, de a közép- és hosszú távon mérlegeljük a helyzetet” – mutattak rá.