Nem is felújítási, hanem valójában újjáépítési munkálatok kezdődtek a 4413-as úton, amelyen jelenleg naponta pár száz autó közlekedik. A hírről a Vezess is beszámolt, a Magyar Közút ezután közleményben reagált az út felújításával kapcsolatos sajtóhírekre.

„A Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában augusztus 21-én indulhatott el a 4413-as jelű Algyő-Maroslele összekötő út átfogó, teljes körű felújítása, melyről korábban a helyi közlekedőket és médiumokat is előre tájékoztatta a közútkezelő. Olyan cikkek jelentek meg a beruházás kapcsán, amelyek politikai szempontok alapján értelmezték át a projekt műszaki paramétereit, így fals módon járhatta be a hazai sajtót a fejlesztéshez kapcsolódó szakmai tájékoztatás” – írta közleményében a közútkezelő.

„Ezért a Magyar Közút szeretné még egyszer kiemelni, hogy a projekt olyan hosszú távú fejlesztés kezdő lépéseit jelenti, ami később a 47-es főút fejlesztési munkáihoz kapcsolódó teljes útzár miatti forgalomszervezési munkák miatt stratégiai fontosságú lesz. A 47-es főút algyői Tisza-hídjának bővítési, fejlesztési munkái már előkészítő fázisban vannak, a tervek alapján pedig már most realizálható, hogy az építési munkák során időszakosan teljes útzár bevezetésére is sor kerül.”

„A 47-es főúton naponta 17 470 egységjármű közlekedik, ebből 888 teherautó. Ehhez hasonló forgalmat kell majd szükség esetén elvezetnie a 4413-as jelű, Algyő-Maroslele összekötő útnak. A mellékút felújítás előtt nem rendelkezett olyan műszaki paraméterekkel, hogy naponta az ilyen megnövekedett arányú, főleg teherautó-forgalom biztonságos és komfortos áthaladását biztosítsa, mivel nem ekkora terhelésre volt méretezve a szakasz. Ezért még a 47-es főút fejlesztése előtt döntöttek arról, hogy a mellékút komplex felújítása elengedhetetlen ahhoz, hogy ez a szakasz hivatalos terelőút lehessen és a lehető legkisebb mértékű kerülővel számoljanak a térségben közlekedők és a teherautósok, vagyis ez a beruházás a főút fejlesztéséhez tartozó alprojektnek minősül.”

„Tekintettel arra, hogy a mellékút térségében térfogatváltozó altalaj jellemző, amely rendkívül víz- és fagyérzékeny kötött talajfajta, ez pedig a pályaszerkezet deformációját is okozhatja, ezért a meglévő pályaszerkezetet teljesen elbontják, új pályaszerkezet épül, arra terítik az új aszfaltrétegeket. A szakemberek célja így az volt, hogy hosszú távon, a terelés alatt és után is megfelelő állapotú utat használhassanak az autósok. Az útszakasz térségben betöltött jövőbeni funkciója mellett fontos kiemelni, hogy ez az út szolgálja a Nagyfai Országos Büntetés-végrehajtási Intézet megközelítését is.”

Miközben a 47-es főút tényleges fejlesztése még nem kezdődött el, a Vezess korábbi cikkéből kiderült, hogy a közútkezelő által megadott adatok szerint szintén napi 17 ezer egységjárműves forgalmat bonyolító 510-es úton jelenleg is zajlanak fejlesztési munkálatok. Ennek részeként úgy épít a Magyar Közút az út két oldalán, Dunaharaszti és Taksony között kerékpársávokat, hogy a rendkívül elhasználódott, rossz minőségű útburkolathoz eközben hozzá sem nyúl.